beemere39 Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Har hørt at e39 520 motorene er VELDIG ømfindtlige for litt hard kjøring når motoren er kald! Det er jo for såvidt alle motorer, men har hørt at disse er i en klasse for seg!! Stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Ikke mer enn andre motorer som er l6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemere39 Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2009 OK:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 tror generelt det har noe med at det er rekkesekser.. stål blokk og alu topp.. da er det ekstra viktig og være forsiktig.. fordi alu og stål utvider og beveger seg ulikt iforhold til temp.. temperatur forsjell på blokk og topp vil gjøre at de kan slå seg og topp pakninga begynner å lekke(ikke holde tett.) har du en alu blokk med alu topp er vell faren mindre.. men, er fremdeles en lang blokk som har fare for og slå seg.. men, jeg er forsiktig med dette på alle mine biler.. ikke presse en kald motor uansett forutenom jobb bilen den har en tendens til å bli kjørt så fort den starter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemere39 Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2009 Ok, takk for opplysningen:) Ja jeg lar som regel la bilen bakke seg litt lunken før jeg i det hele tatt kjører av gårde. arbeidsbiler skal kjøres hardt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå