Rogern Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Kjapt spørsmål Har kjøpt en 12" elvifte til mitt prosjekt og lurer på om den skal dra luft ut av motorommet eller blåse inn? Viftehjulet er vendbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Spørs hvor du monterer. Men bimmer ville jeg blåst inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2009 Spørs hvor du monterer.Men bimmer ville jeg blåst inn. Gikk litt fort her.. Vifta skal stå foran radiator, ikke foran motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Mot motor mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2009 Mot motor mener jeg. Høres mest fornuftig ut å kjøre kald luft gjennom radiatoren ja og ikke dra luften i motorommet som er som regel varm gjennom radiatoren. Ikke alltid like lett å tenke selv Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Skal presse luften inn mot radiator ved utvendig montering ja. Bare gamle traktorgravere som gjør det omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Men på en vanlig viskosevifte skal den dra luft fra grillen og inn gjennom radiatoren ikke sant? Eller har jeg montert vifta feil vei?? Min drar luft gjennom radiatoren og mot motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Men på en vanlig viskosevifte skal den dra luft fra grillen og inn gjennom radiatoren ikke sant? Eller har jeg montert vifta feil vei?? Min drar luft gjennom radiatoren og mot motoren Perfekt det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Enten du monterer foran eller bak radiator så skal viften blåse mot motoren. Dette er ihvertfall det som er vanlig, men finnes vel alltid noen unntak rundt omkring i verden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 En annen ting er vel at vifta får greit med motstand om den skal blåse ut og fremover, mot luftstrømmen ved kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå