Robbi3 Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Lurte på om jeg skulle begynne å bygge min ene M52TUB28 til hydrauliske? Ser på turnermotorsports at de har spacere til dette.. http://www.turnermotorsport.com/html/de ... =086311700 Men så lurte jeg på, har noen av dere gjort dette før? Hva kreves? Hva anbefales? Bytter gjerne til helt andre ventilfjærer og alt slikt som er av den mer kraftige typene, oppgraderer jo selvfølgelig alt. Og hvordan justerte man dem med bladsøker? Har en viss formening i hodet, men vil være sikker. Hadde jo en S54B32 motor stående før, skulle ikke ha solgt den Edit: Mente til solide... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Er vel ombygging fra hydrauliske til IKKE hydrauliske det er snakk om der vell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Må vel være det ja, er vel hydrauliske på m50/52/54 etc, m20 og S motorene har vel "solide" + sikkert endel flere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2009 Haha, mente solide ja Noen tips? =P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Hva skal du med solide lifters? skal du bygge en FI motor med høy rpm range? 8000rpm+ Du kan se i linken he fordeler og ulemper med solide løftere, oppsumert er det ingen vits om du ikke skal bygge en FI motor. Og ja du må også ha nye ventiler og fjærer som står i stil. http://www.dtmpower.net/forum/e36-3-ser ... hrick.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Det er vel ikke kun til FI at det er nyttig, men generelt sugis med høyere rpm en normalt også? S50 motorene har jo solide og mener jeg har lest dette er pga at hydrauliske ikke var godt nok til den høyere rpmen som er på S-motorene, (7000/7500rpm) etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2009 Det er fordi jeg vil se hvor mye sugis jeg klarer å dra ut av en slik motor. Jeg har jo flere motorer liggende solide løftere takler høyere turtall mye bedre. De er også uavhengig, i motsetning til hydrauliske. Problemet for meg ligger i at man sliter ut mer av motoren dersom jeg har hydrauliske, da per enhet i motoren lett blir "tyngre" med olje (Derfor mer slitasje). Jeg har lest fordeler og ulemper med begge to, og er fast bestemt på å ha en motor med solide løftere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Ja, de høres iallefall mere solide ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2009 Ingen som har noen gode erfaringer å dele med meg? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Leste en plass og at noen var plaget med tikking ved autoslalom kjøring pga hydrauliske løftere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå