Gå til innhold

Solide løftere og hydrauliske løftere.

Robbi3
 Share

Anbefalte innlegg

Lurte på om jeg skulle begynne å bygge min ene M52TUB28 til hydrauliske? Ser på turnermotorsports at de har spacere til dette..

http://www.turnermotorsport.com/html/de ... =086311700

Men så lurte jeg på, har noen av dere gjort dette før? Hva kreves? Hva anbefales? Bytter gjerne til helt andre ventilfjærer og alt slikt som er av den mer kraftige typene, oppgraderer jo selvfølgelig alt. Og hvordan justerte man dem med bladsøker? Har en viss formening i hodet, men vil være sikker.

Hadde jo en S54B32 motor stående før, skulle ikke ha solgt den :cry:

Edit: Mente til solide... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke kun til FI at det er nyttig, men generelt sugis med høyere rpm en normalt også?

S50 motorene har jo solide og mener jeg har lest dette er pga at hydrauliske ikke var godt nok til den høyere rpmen som er på S-motorene, (7000/7500rpm) etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi jeg vil se hvor mye sugis jeg klarer å dra ut av en slik motor. Jeg har jo flere motorer liggende :)

solide løftere takler høyere turtall mye bedre. De er også uavhengig, i motsetning til hydrauliske. Problemet for meg ligger i at man sliter ut mer av motoren dersom jeg har hydrauliske, da per enhet i motoren lett blir "tyngre" med olje (Derfor mer slitasje).

Jeg har lest fordeler og ulemper med begge to, og er fast bestemt på å ha en motor med solide løftere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...