|Ole| Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Er det mulig å forsterke tilbakeslags lyden eg får i turboen min? Satte på 90 graders silicone bend i tilegg til sopp filteret her om dagen, virker som om lyden blei sterkere da. Om eg sette på eit alu rør i tilegg, blir det annerledes/sterkere lyd da? Takker på forhånd for svar Eksempel: Veldi sterk: Her er den eg har berre ikkje fult så sterk:
Rayman Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Synest den første videoen var overdrevent lyd og hørtes bare dumt ut, den andre var bedre..
Ballder Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Fjern dump ventilen din, så får du den lyden der. Du lader sikkert ikke så hardt på motoren din (0,6-0, tipper jeg, så da blir det beskjedent med lyd anyway, men du kan tighte til dumpen slik at den ikke slipper trykket skikkelig ut. Da bør du høre litt mer av mottrykks lyd. Kjører uten dump og lader ca 0,6 på min, og det låter greit for og si det sånn.
Morty999 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 skal du ha ordentlig turbo lyd så KAST den dritten av en dump ventil du har. DA får du ordentlig turbo lyd. dump ventil er bare tull
pita Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 men kan ikke turbo og LMM ta skade av å slippe ut overtrykke ut gjennom turbon?? isåfall over lenger tid..
Morty999 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 nei. turbo tar ikke mye skade av det. er vell snakk om 200 000 km før den blir merkbart sliten av det på så lite trykk. hadde man lada 2 bar osv på en liten turbo så er det greit med dump. for da hadde den ikke levd lenge uansett
Ballder Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 skal du ha ordentlig turbo lyd så KAST den dritten av en dump ventil du har. DA får du ordentlig turbo lyd. dump ventil er bare tull
NeonMuffler Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 får ikke noe lyd i det hele tatt jeg hehe på den lille dritten av en volvo turbo jeg har på min. lader max av hva den klarer som er 0,6 ca haha. vurderer å kappe wg staget for å tvinge den til å lade mer
Morty999 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 volvo turboer har intergrert dump ventil trur jeg. om du har en sånn liten sak.
NeonMuffler Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 hm, mulig det, men ser ikke slik ut på denne. ja fy den er bitte liten her et et lite bilde av søpla: kanskje ikke så lett å se noe på den men
Morty999 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 koble vekk dumpen så blir det nok mere lyd, den du har på røret før spjeld. det er ikke den turboen jeg snakker om. du har kanskje lmm også? den dreper MYE av lyden om den er for stram
NeonMuffler Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 har prøvd uten dumpen faktisk og det hjalp ikke noe. har 535 lmm foran turboen ja
Morty999 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 hmm. suser den da? hehe når du gir kass mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå