Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor skal man kutte ut dumpventil for å få mere turbolyd?? Det blir mer enn jeg forstår:p

Dumpventilen er vel for å slippe ut turbotrykket når man slipper gassen, slik at turboen slipper å gå helt ned, for så å bygge opp trykk igjen

Så bilen blir vel mer villig, bedre gassrespons med dumpventil enn uten ??

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

Snodig.

Kjører med ca 30 cm rør + lmm som munner ut i ett kn filter som er montert oppe ved lykter på min.

Hører både sus og tilbakeslag ganske så godt.

Uten og vite specs på min turbo, så tør jeg påstå at den ikke er så ille mye større enn den i volvoen der asså.

Skrevet

jeg syns bilen blir mere responsiv uten dump. fordi da slipper den ikke ut alt trykket før du gir kass igjen.

uten dump ventil så kommer lufta tilbake igjwen og ut igjennom filteret, og da lager turboen lyd fordi lufta slår i bladene på kompressor propellen på turboen.

Skrevet
Snodig.

Kjører med ca 30 cm rør + lmm som munner ut i ett kn filter som er montert oppe ved lykter på min.

Uten og vite specs på min turbo, så tør jeg påstå at den ikke er så ille mye større enn den i volvoen der asså.

du har luft MASSE måler. m20 har mengde. dvs ett spjeld som lukker igjen

Skrevet
Snodig.

du har luft MASSE måler. m20 har mengde. dvs ett spjeld som lukker igjen

Stemmer godt det.

Ikke stort som demper lyden der inne nei.

Skrevet

er ikke alltid større turbo hjelper desverre. jeg er sikker på att jeg har hatt den minste turboen som kan brukes på en motor. og det er den som har laga mest lyd :P selv MED lmm på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...