jensemann23 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 hvorfor skal man kutte ut dumpventil for å få mere turbolyd?? Det blir mer enn jeg forstår:p Dumpventilen er vel for å slippe ut turbotrykket når man slipper gassen, slik at turboen slipper å gå helt ned, for så å bygge opp trykk igjen Så bilen blir vel mer villig, bedre gassrespons med dumpventil enn uten ??
Ballder Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Snodig. Kjører med ca 30 cm rør + lmm som munner ut i ett kn filter som er montert oppe ved lykter på min. Hører både sus og tilbakeslag ganske så godt. Uten og vite specs på min turbo, så tør jeg påstå at den ikke er så ille mye større enn den i volvoen der asså.
Morty999 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 jeg syns bilen blir mere responsiv uten dump. fordi da slipper den ikke ut alt trykket før du gir kass igjen. uten dump ventil så kommer lufta tilbake igjwen og ut igjennom filteret, og da lager turboen lyd fordi lufta slår i bladene på kompressor propellen på turboen.
Morty999 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Snodig.Kjører med ca 30 cm rør + lmm som munner ut i ett kn filter som er montert oppe ved lykter på min. Hører både sus og tilbakeslag ganske så godt. Uten og vite specs på min turbo, så tør jeg påstå at den ikke er så ille mye større enn den i volvoen der asså. du har luft MASSE måler. m20 har mengde. dvs ett spjeld som lukker igjen
Ballder Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Blir kjappere da systemet er trykksatt hele tiden ja. Mange som ikke er enige i dette, men det driter vi egentlig i....
Ballder Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Snodig.Kjører med ca 30 cm rør + lmm som munner ut i ett kn filter som er montert oppe ved lykter på min. Hører både sus og tilbakeslag ganske så godt. Uten og vite specs på min turbo, så tør jeg påstå at den ikke er så ille mye større enn den i volvoen der asså. du har luft MASSE måler. m20 har mengde. dvs ett spjeld som lukker igjen Stemmer godt det. Ikke stort som demper lyden der inne nei.
NeonMuffler Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 men noen tips til min da? man må jo høre noe synes jeg hehe
JonasD Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 men noen tips til min da? man må jo høre noe synes jeg hehe Større turbo?
Morty999 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 er ikke alltid større turbo hjelper desverre. jeg er sikker på att jeg har hatt den minste turboen som kan brukes på en motor. og det er den som har laga mest lyd selv MED lmm på.
Ballder Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 men noen tips til min da? man må jo høre noe synes jeg hehe Det første og eneste rette er og bygge deg en BMW med turbo.
NeonMuffler Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 hm æsj. skal ikke koste på den dritten noe mer heller. synd at det ikke er no lyd
JonasD Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Kjøp T51r Kai, da har du turbolyd da! Blir vel litt trangt neddi motor'n da
NeonMuffler Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 mulig det er noe feil på opsettet mitt også da, den går jo greit, er ikke det. men skulle da tro at det ville være noen form for bittelitt lag?
Morty999 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 1,7 bar@ 2300 rpm. (ikke spør om hvor lenge den holdt) her på filmen lader den kun 0,6 http://s254.photobucket.com/albums/hh89 ... sturbo.flv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå