Jump to content

lakkere skinninteriør??

bmwkizn
 Share

Recommended Posts

hehe..problemet er at skinnet (eller lær,et)

er rødt nå.å jeg har hørt at det ikke er noe problem å lakkere det.for jeg vil ha svart isteden.å til han tripled over her,så skjønner jeg faktisk at man ikke sliper lær eller skinn.hehe

må vel være en grunn til at man selger lakk for å lakkere seter med..lurt bare på om noen her har prøvd det..

Er vel ikke så populært å gjøre det, siden det virker litt jalla. Virker så billig at man har en feeling av at lakken faller av ved litt slitasje(normal bruk). Mn muligens det er noen her som har prøvd, du får ha lykke til. Vet bare at man skal rengjøre veldig veldig godt før man lakkerer noe som helst..

Er en bekjent av meg som har lakka sine skinnseter med produkter fra leathermaster, i samme farge som skinnet hadde vel og merke. Resultatet ble faktisk veldig bra. Vurderer å gjøre det samme i min bil da sidene på førerstolen begynner å "flasse av".

Leathermaster leverer en komplett pakke med rensemiddel, farge og pleiemiddel. Er man nøye med forberedelsene så blir nok resultatet bra.

Jeg så en gang en nettside hvor en privatperson restaurerte gamle falmete skinnseter ved at han slipte de ned med spesielt slipepapir (veldig fint papir selvsagt) og sprøytlakkerte setene med en spesiell lakk beregnet for å farge om/opp skinnseter. Dette stoffet trakk visstnok inn i skinnet og flasset ikke av.

Skal se om jeg finner en link å vise til, det lå noen bilder der husker jeg. :)