Charles Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Mitt varmeap. på e36 bruker ca 20-30 min på og bli lunket, ikke varmt men sånn halv varmt. Tipper på at dette er termostaten? evt hvor ligger den? hvor kjøpe den billigst? Hva annet kan det være?
AlXz Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Mitt varmeap. på e36 bruker ca 20-30 min på og bli lunket, ikke varmt men sånn halv varmt. Tipper på at dette er termostaten? evt hvor ligger den? hvor kjøpe den billigst? Hva annet kan det være? Setter du på full styrke på varmeapparatet med en gang? (Blir ofte fortere varme om du kjører på lavere guffe den første stunda) Kjølesystemet er ordentlig luftet? Åssen er temp nåla i bilen? Den starter på bunn og går ca halvveis opp når det blir varme på motor? Termostaten sitter i fremkant av motor. Du ser termostathuset, der to kjøleslanger fra radiator er festet mot blokka. (Termostaten er bak der)
Charles Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Skrevet Februar 15, 2009 Ja temp-nålen inne i bilen går sånn halveis opp når motoren blir varm. Luftet kjølesystemet? Er den mulig og bytte for en uerfaren mekker? Har bare mekka mye på moped men aldri bil.
AlXz Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Ja temp-nålen inne i bilen går sånn halveis opp når motoren blir varm. Luftet kjølesystemet? Er den mulig og bytte for en uerfaren mekker? Har bare mekka mye på moped men aldri bil. Kan være flere ting egentlig.. Hvis du har luft i kjølesystemet får du vanligvis dårlig med varme inn i bilen. Varmeregister kan være tett. Mulig termostaten som er delvis eller helt åpen hele tida også, som gjør at det tregt blir ordentlig varme på motor. Du kan jo skru ut termostaten og teste den i vann du koker opp e.l.
-Anders- Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ht=lufting
E36Cab1 Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Termostaten kan du sjekke ved å holde rundt den øvre radiatorslangen fra du starter motoren. Blir den gradvis varm sammen med motoren og de andre slangene,står termostaten din åpen hele tiden. Forblir den kald,og etter ei stund plutselig blir varm fungerer termostaten. Sjekk da med temp.måler inni bilen og/eller en temp.avlesning med anna apparat for å sjekke om den åpner til sånn ca. rett temperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå