Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå vet jeg ikke hvordan det er på e34, men på e36 var det litt tykt der jeg festet vingen, men var hult inni, og det gikk fint å skru den fast. 2 skruer på hver side, og Tech7 under vingen så den ikke skal vibrere ;)

Skrevet
funker som faen med rutelim. har montert vinga på bilen min med rutelim og den sitter som støpt. den har sitti der i 1år nå. å kommer til å slite med å få den av. er en grunn til at frontruta på bilen ikke detter av under kjøring også.

Greitt nok det, men en frontrute får ikke samme påkjenning som en vinge, frontruten ligger jo an mot karosseriet hele veien.

Og er en vesentlig del av et selvbærende karosseri.

Grunnen til at biler må stå til limet er tørt/herdet ved rutebytte er ikke fordi at den kan dette ut, men er en del av bilens bærende konstruksjon.

Hehe. ikke for å være ekkel, men siden når har frontruten ver en del av bæringen i karosseriet? ruten er ikke i kontakt med det i det hele tatt. hadde den vert det ville den sprukket i første sving :lol:

Skrevet

Jobbet mye med bilruter skjønner jeg.

Sjekk opp litt, så skjønner du.

Ett kjapt søk på google.

Bilglass er i dag høyteknologi. Siste generasjons ruter er

i dag endel av bilens bærende konstruksjon. Kombinert

med de mest moderne to komponent limtyper har bilruten

stor betydning for sikkerheten ved bl.a kollisjon eller velt

Skrevet

hehe, jo i dagens biler er frontruta en stor del av bæringa i karosseiet ;) Ikke like stor del når ruta ligger i pakning da ;)

men nok OT:P

Kommer vell litt ann på åssen vinge det er snakk om da, er det en biltema "monster driftevinge" ville jeg satt den med 6 kraftige gjennomgangs bolter. Er det ei lita kofført list, holder det med lim, og en skru i hvær ende ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...