GiljeN Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 heisann.. skal kjøpe btr for turbobygge på m30b35 Lurer på hva som er best ? kan jeg bruke en som øker fra 3.1 eller må jeg ha 1.1? hva er den generelle forsjellen egentli ? GiljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2009 kan jeg bruke noen av disse ? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Adjustab ... 240%3A1318 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Universa ... 240%3A1318 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-Univ ... 240%3A1318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Hmm,vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet ditt,men hvis du skal kjøre med orginalt innsprøytningsanlegg,så ville jeg gått for den som heter 1:1.4 Dvs,at når du øker ladetrykket med 1 bar,så øker bensintrykket med 1.4 bar. Skal vel sies at orginalt innsprøytnings anlegg ikke kan brukes opp til mer enn 0.5 bar(og knapt det). Mulig man kan trikse til noe med en chip eller lignende,men jeg vil strengt tatt ikke anbefale det. Største problem er vel størrelsen på dysene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2009 hmm tenkte å bruke orinal dysene i første omgang.. og en chip..og senere tilegs sprut eller data sprut GiljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2009 Hmm,vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet ditt,men hvis du skal kjøre med orginalt innsprøytningsanlegg,så ville jeg gått for den som heter 1:1.4Dvs,at når du øker ladetrykket med 1 bar,så øker bensintrykket med 1.4 bar. Skal vel sies at orginalt innsprøytnings anlegg ikke kan brukes opp til mer enn 0.5 bar(og knapt det). Mulig man kan trikse til noe med en chip eller lignende,men jeg vil strengt tatt ikke anbefale det. Største problem er vel størrelsen på dysene. tenkte å kjøre me orginal sprut i første om gang med en chip..å når det er oppe å går så tilegs sprut eller data.. du mener 0.5 bar på turbo og ikke bensin ? GiljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 hvis du bare skal kjøre med 0,5bar og originale dyser hvorfor bruke penger på chip??? hadde heller brukt di pengene på noen dyser så slipper du så jævli høyt bensintrykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2009 jamen for faen :)hehe større dyser er dyrt mye koster det me xtra sprut å dyser ? kunne tenkt meg å lade 1bar jeg sånt egentli uten å bruke 10-20lapper på tennings vas GiljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 jamen for faen :)hehe større dyser er dyrt mye koster det me xtra sprut å dyser ? kunne tenkt meg å lade 1bar jeg sånt egentli uten å bruke 10-20lapper på tennings vas GiljeN fekzen her inne selger chip til ca 2 lapper, s4 dyser(brukt) 301cc ved 3bar 347cc ved3,8bar på vwaudiforum betalte jeg 400kr for dysene riktignok for 5 stykk bare da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2009 400kr for alle 5? store dyser trenger jeg på en m30turbo på 1bar da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 m30b35 på 1 bar burde ha dyser på 440cc@ 3.0 bar. Og man kjører ikke på høyere bensintrykk enn hva som er orgianlt(grunn innstilling),med mindre man har chip tilpasset det nye bensintrykket,eller om man har datasprut. Det å bytte dyser også er risiko sport,med mindre motorstyringen blir justert etter dysestørrelse. Ikke nødvenndigvis så dyrt å reparere enn m30b35,men huff så kjedelig med så mye skruing da gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Låner tråden litt. Hva er forskjellen på progressiv og linjær btr? Skal kjøpe til min m102 som har originalt 252hk og skal øke til ca 350hk. Har originalt innsprut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 linjær er standard 1:1 altså 3bars grunntykk og 4bars bensintrykk ved 1 bars overtrykk progressiv øker jo da ekstra 1:1.4 øker jo da til 4.4 bar ved 1 bars turbotrykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå