Jump to content

Bilen min koker. e30 320i

simenbk
 Share

Recommended Posts

Bilen min koker. e30 320i.

Har byttet vannpumpe og termostat.

Når jeg starter og lar den gå uten lokket på ekspasjonstanken så blir den normalt varm 90`C. Men jeg kjenner ikke trykk på slangen inn mot radioatoren?

Hva kan dette være .............vannpumpa igjen?

hilsen Simen

Var ute og kjørte en tur nå , når den var godt over 90 grader forsøkte jeg og lufte. Så kjørte jeg en tur igjen og luftet, dette gjorde jeg flere ganger. Virker som om den ble bedre når jeg kjørte , men så fort jeg parkerte og den gikk på tomgang så steg tempen til kokepunkt.

Men jeg får ikke vann i retur?

sitter det ikke en lufte skrue(plast skrue) på den ene siden av radiatoren også ?prøv å løsne den mens den sviver så ser du ganske fort om du har luft i systemet.

Har aldri sett ei sånn skrue på E30...

Dette kan du sjekke, lager motoren din ¨volvo lyd¨? Det eg prøve å sei er att viskose koblinga på kjølevifta di kan vere sleten...

Dette er typisk når motor blir varm på tomgang, kald i nedover bakke og normal i normal fart...

Det verste som kan ha skjedd er att topp pkn di er dårleg pga att motor har vert veldig heit tidlegere, dette har eg fra andre...Har aldri opplevd att dette har skjedd på mine motorer...

Lager motoren "volvolyd" så går vifta konstant. Det skal den ikke. Se om slurevifta foran motor går. Hvis ikke har du nok grunnen til at den koker.

Den kokte selvsagt før du skifta vannpumpe og termostat?

Du må lufte ut via lufteskruen på termostathuset. Ha gjerne fronten litt hevet.

Lager motoren "volvolyd" så går vifta konstant. Det skal den ikke. Se om slurevifta foran motor går. Hvis ikke har du nok grunnen til at den koker.

Den kokte selvsagt før du skifta vannpumpe og termostat?

Du må lufte ut via lufteskruen på termostathuset. Ha gjerne fronten litt hevet.

Hmm, mulig den lager volvo lyd uansett? Min lagde det sjølv om vifta ikkje gjekk konstant...