Stianvi Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Hei mitt navn er da Stian og som står på overskriften så er dette et e30 touring prosjekt. dette er da en 1989 mod 320it Foreløpig så har jeg denne lista her som er gjort med bilen: - Montert powerflex under hele bilen, det vil si på bærearmer + stabstag foran og på bærearmer, travers og diff foring bak, står bare igjen stabstaget bak (har liggendes) - Senkesett montert, bilstein sprint dempere og supersport 60/40 mm fjærer - nesten ny servotannstang med styrestag og endeledd - nye bærearmer foran - nye linkarmer foran og bak - nye brekkvaiere, brekksko og monteringssett - nye bremserør stort sett på hele bilen - montert liten bremsekraftforsterker pga m50'n - Har letta original svinghjulet til m50'n med ca 2kg - har fuelcell tank og holley justerbar pumpe samt fittings og stålomspunnende slanger liggendes - har nye m3 speil liggendes - har seidl frontfanger liggendes - nye forskjermer liggendes - fjernet interiør og bakseter pga vekt (ja skal ikke bli bruksbilen detta her:P ) - tatt ut motor, har m50b25 motor liggendes med alt jeg trenger for å bygge om til e30. - montert bremsekraftforsterker - tatt ut gamle tanken samt påfyllingsrør og slikt - tatt ut alt av innmat i dører samt takluke og div, for bilen skal på rustsveising og lakkering Planer: - valse hjulbuer ( noen som kan?) - en kompis av meg skal fjerne rust og ordne med lakkering, samt bytte ut hjulbrønn med en nedsenkning der jeg skal ha fuelcell tanken - sette sammen bilen med dører, lister, takluke, vinduer osv - montere tilpasse og montere fuelcell kit'et - montere motor og drivlinje (m50'n) -tilpasse radiator - tilpasse frontfanger og frontplate så dette blir et spennende prosjekt, er ikke 100% sikkert jeg skal bruke denne motoren, men får se etter hvert. samt dette kommer ikke til å bli ferdig fort som faen pga jeg har ikke allverdens med penger og i tillegg vil jeg ha gjort dette ordentlig=) kom gjerne med innspill, kritikk, tips og triks.
sveinis Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Dette høres jo spennende ut! Ikke så tett mellom E30 Touring-prosjekta her inne. Gleder meg til bilder!
Stianvi Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 Detta fant jeg da inne i kanalen etter at en eller annen har ''fiksa'' kanalene på bilen før håper bildene er greie=) er litt dårlig kvalitet da jeg må bruke mobilen som kamera hehe.
Stianvi Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 Dette høres jo spennende ut! Ikke så tett mellom E30 Touring-prosjekta her inne. Gleder meg til bilder! Det er godt å høre=) syns det er litt for mange e30'r inn på her, men tok sjansen allikevel. nå er det litt bilder her ute hvertfall=)
Stianvi Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 Bruk, www.tinypic.com Enkelt og greit! Takk for forslag=) men fikk det til nå. er greit å bruke dette også, er bare jeg som er litt data-kløne
Stianvi Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Skrevet Februar 21, 2009 Da har jeg vært en tur på verkste og skrudd litt, hadde ødelagt brekkvaiern slik at den satt seg fast inni det røret som den følger under bilen, så jeg hadde ikkeno annet valg enn å kappe røret for å få den ut, så må jeg finne et rør eller hylse som jeg kan sveise utenpå neste gang jeg skal dit. Så har jeg montert M-Tech stabstag bak, med nye powerflex foringer og nye originale linkarmer noen som kan fortelle meg hva slags motor dette er? skulle være en m50b25, men plutselig en som påstod det var en b20. nr du ser her er på topp under innsug går sakte men sikkert framover=)
Fliid Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 B25'n har grønne dyser. Din motor har hvite, fra hva jeg ser. Så det kan stemme at det er B20. Litervolum står stemplet på toppen. Rett ved der du fant nummeret som du har tatt foto av. Forøvrig artig med flere Touring prosjekter her. Tusler med ett eget, link i signatur.
Stianvi Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Skrevet Februar 22, 2009 Ok. Hvor så du jeg har hvite dyser? takk for hjelpen=) skla titte litt på din nå
Fliid Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Ok. Hvor så du jeg har hvite dyser?takk for hjelpen=) skla titte litt på din nå Du har foto av motoren din i denne tråden. Med demontert toppdeksel, fuelrail osv blandt annet. Ser dysene da.
Stianvi Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Skrevet Februar 22, 2009 Ok. Hvor så du jeg har hvite dyser?takk for hjelpen=) skla titte litt på din nå Du har foto av motoren din i denne tråden. Med demontert toppdeksel, fuelrail osv blandt annet. Ser dysene da. hehe ja stemmer det
Stianvi Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Skrevet Februar 22, 2009 What is a this? det er ledningsnettet til motorrommet, men tok egentlig bilde av bremsekraftforsterkern, for den er bytta til en mindre med hensyn til m50 motoren
Stianvi Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Idag kom det da en lite pakke på posten til meg=) som inneholdt litt småtteri bare, ingenting spennende, men det er nødvendig. Pakken inneholdt: Fjærer til kaliper bak 2stk clips til bremseslange 2stk Bremseslange 1stk Rep sett til dørhengsler 4stk Dørnagle som man må ha til disse rep settene 4stk Har også fått tak i en rørbit til å sveise på brekkvaier røret med, men har ikke fått tatt bilde av det da=P
Stianvi Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Skrevet Februar 28, 2009 Da har jeg vært oppe på verkste og gjort litt til idag, fått tilpassa rørbit og sveisa på den avkappa delen av brekkvaier røret, samt har montert på resten av brekksko, vaier og no bremseslanger og drit. tatt litt bilder, også har jeg vært å henta en m20b20 motor, så om noen er interessert i det så er den lagt ut på deler selges=) her er brekkvaier røret som er sveisa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå