camxer Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Hei folkens, saken er at jeg har en M60B30 V8 motor (alu topp og blokk) med nikasil belegg i sylinderene. Motoren kommer til å overhales før den settes inn i bilen min, men lurer på hvordan det går med honing av sylinderene. Blir ikke motoren ganske så ubrukelig uten det belegget? Egentlig så er motoren ganske så frisk og jeg tviler på at stempelringene trenger bytte, men man vet aldri. Fra det jeg har fått med meg så er det ganske så dyrt å fornye nikasil belegget med alusil. Forresten, noen som vet momentene og hvor mange grader som trengs til å feste rådene til veiven? Takker for alle svar
E36Cab1 Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Hvorfor skal du hone? Skrubb sylindrene godt med Unirens og Scotchbrite.
camxer Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 Trodde at man måtte hone ved bytte av stempelringer. Er ingen mekaniker... bare en fattig student Hva skal jeg skrubbe sylinderveggene med i så fall hehe
GeRo Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 M60 blokk kan ikke hones, er belegget ødelagt er det bare å hive blokka, rengjør sylinderene kjemisk er det eneste alternativet.
camxer Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 Jada, har kommet frem til den samme konklusjonen selv. Lurer bare på jeg skal skrubbe med om jeg evnt. bestemmer meg for å så bytte stempelringene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå