Gå til innhold

Honing av alublokk (M60B30) = no go uten store kostander ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, saken er at jeg har en M60B30 V8 motor (alu topp og blokk) med nikasil belegg i sylinderene. Motoren kommer til å overhales før den settes inn i bilen min, men lurer på hvordan det går med honing av sylinderene. Blir ikke motoren ganske så ubrukelig uten det belegget?

Egentlig så er motoren ganske så frisk og jeg tviler på at stempelringene trenger bytte, men man vet aldri. Fra det jeg har fått med meg så er det ganske så dyrt å fornye nikasil belegget med alusil.

Forresten, noen som vet momentene og hvor mange grader som trengs til å feste rådene til veiven?

Takker for alle svar :)

Skrevet

Trodde at man måtte hone ved bytte av stempelringer. Er ingen mekaniker... bare en fattig student ;)

Hva skal jeg skrubbe sylinderveggene med i så fall hehe

Skrevet

Jada, har kommet frem til den samme konklusjonen selv. Lurer bare på jeg skal skrubbe med om jeg evnt. bestemmer meg for å så bytte stempelringene :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...