kjell anton Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Har en bmw 520 som ikke vil starte... Den har stått stille i ca 1 måned fordi jeg ikke fikk start på den og ikke ha tid til å se på det før nå. Jeg begynte med å se om jeg fikk start på den, siden det var litt mildere temp i dag. Men like død... Så litt på batteriet, og koblet fra forsterkeren. Da startet den med en gang, som normalt. Jeg kjørte litt (ca. 20min) for å lade opp batteriet igjen, men måtte stoppe for å fylle bensin. Og siden det har den stått stille. Får ikke kontakt i det hele tatt, ikke lys i taket en gang Prøvd ett par ting: - Fylt batterivann på batteriet - Rensket polene - skjekket sikringer - Målt om det er strøm på batteriet, det var det... Noen forslag til hva det kan være? Lite lyst til å sette den på verksted... Setter pris på alle forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Hvor mange volt var det da? Prøv en lading. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjell anton Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2009 Det var 12,8 hvis jeg husker riktig... Glemte forresten å si at jeg har prøvd å bruke startkabler med fortsatt helt død... Må være noe annet enn batteriet, men hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuftn Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 gå over kablene frå batteriet til sik boks... er der strøm på batteriet så må du gå til neste sted og sjekke hvor ledningene går og måle etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 virker ingenting? hvis det er tilfellet så må du bare starte ved batteriet og følge strømmen til den slutter. Prøvd med nytt/annet batteri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 Fullt opplada ligger batteria på rundt 12,6v. Var det med motor igang du målte 12,8? Ville sjekka syrevekta for å eliminere batteriet,samt sjekk kabelforbindelsene på batt.polene samt jordforbindelse til kaross. og motor. Ikke bare visuelt,men mål desse med multimeter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå