dvil Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Hei, Hele plata med skiltlys og bryter for å åpne bakluka har løsnet. Nå ser det som den henger bare i noe gummigreier og ledningene. Noen som har vært borti dette? Hvordan er den festet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Tror den er skrudd fra innsiden, så du må av med dekslene. Mener jeg har lest om andre som har vært borti at festene til skruene inni har løsnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Ja, du må nok av med dekslene på innsiden. En grei jobb som ta ca en time. Begynn med å trekke av den sorte plasen rundt låsen til bakruta. Den sitter i 2 stålklips. Her finner du 2 stjerneskruer. Så trekker du av plasten rundt låsen til selve bakluka. Her er det bare plast, så du må være litt forsiktig dersom det er kalt der du står. Så åpner du rommet til vertøy/varseltrekant. Her finner du stjernetrekker som passer til de 11 skruene (tror det var 11 til sammen) som holder plasten. Når de er fjernet sitter den kun fast i 2 plaspropper. En på hver side nede på luka. Da kan du bare trekke plasten rett ut fra stålet. De 3 øverste stjerneskruene kan være litt knotete å få på plass når du monterer, så om du har en magnetisert skrutrekker vil det være til hjelp. Lykke til med skruinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2009 Takker! Da er det vel bare å kaste seg i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Er jo kosejobb det å skru på plastplater uten å bli så veldig skitten en gang Jeg skulle ha gjort det samme, da jeg har et skiltlys som ikke får strøm.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2009 Jepp, hvis man står inne. Har du sjekket pæra? Vi hadde det samme for et par år siden, det var bare dårlig kontakt til pæra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2009 Takk for god hjelp. Hadde nok ikke funnet alle skruene uten tips. Nå er det bare å finne fram en stor pakning araldite. Forresten fint å få sett inni bakluka, etter alt prat om rust. Den er ikke rustfri, har litt på hver side ved nedre del av glasset og lakkrust under plata jeg tok av. Men nedre del av luka er ihvertfall helt strøken. puhh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Når det gjelder rust på denne luka bør du også sjekke helt øverst på begge sidene, der kablene til lys og lås kommer inn. Har sett flere tilfeller der rusten har spredt seg derfra. Det kan være lurt å demontere det plast dekselet som ligger på utsiden under vinduet. Dette er festet med unbrakoskruer under de 2 gummi-stopperne til vinduet. Når dette er fjernet kan du se kabelgjennomføringene fra begge sider, og da er det mulig å fjerne rust og behandle med Dinitrol og Arkanol. Dinitrol er penetrerende og Arkanol gir en langtidsbeskyttelse. Mulig det fins bedre stoffer, men disse 2 har fungert greit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2009 Bra tips. Takker og bukker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet April 29, 2009 Forfatter Share Skrevet April 29, 2009 Hei, Jeg må hente fram igjen denne tråden. Nå har jeg endelig fått tid til å begynne med rustjobben. Skiltlysplata er på plass igjen. Fant forresten litt rust under den også. Jeg har tatt av mesteparten slik bmw530d99 beskrev. Men jeg har rust under en flat plastplate som sitter på siden, omtrent ved nedkant av glasset. Den er festet med tre plastnagler. Hvordan får jeg ut disse? Må de bores ut? Kunne tatt bilde, men har ikke bilen her akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå