RobertS Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Hei har en BMW E36 325 93modell. Jeg har en klakke/rasle lyd i registeret/vanosen. den kommer fra framkanten av motoren. Den høres værst ut når motoren er kald, ved ca 2000 omdreininger. Når motoren er varm er den svakere, og jeg hører ikke lyden no særlig før oppe i 3500omdreininger bilen går også dårligere! den virker ikke no særlig turtals villig.. får ikke no turtals kikk lenger.. er det noen som har vært borti detta før? skulle gjerne hatt noen tips om hva det kan være
Robbi3 Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Vanlig feil det her.. Vanos ringene som røyk..
RobertS Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 Vanlig feil det her.. Vanos ringene som røyk.. vanos ringene? er det de som sitter skrudd fast på kammen? de to ringene med en "fjær ring" imellom? har ikke no spesielt greie på vanos.. det sitter bare en ring på denna, som jeg kan se..
Robbi3 Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Skal hjelpe deg litt til jeg http://www.drvanos.com/ http://www.beisansystems.com/
Glenno Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Så det er skivene? Fra andre har jeg hørt det er en liten bolt som blir slitt men for å kjøpe denne må enn kjøpe såkalt vanos kit til 500kr. I kittet er der liten bolt, skiver samt følger med bl.a ekstra ring som ikke er på orginal. Iallfall gjorde det på sette jeg kjøpte. Går ut ifra at spesialverktøy er nødvendig. Legger ved kjekk link til her: http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Timing.htm Edit: det jeg stusser litt på her er at den ikke kakler mest når den er varm. Jeg for min del byttet fra castrol til fina first olje noe som dempet raslingen noe.
Robbi3 Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Glenno - Mhm, ellers er symptomene helt like.. (Ang kaklingstiden) RobertS - Men bruker den noe olje eller kjøleveske da?
Glenno Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Glenno - Mhm, ellers er symptomene helt like.. (Ang kaklingstiden) Okej så det er like symptomer om den er kald eller varm. Min raslet bare når den ble pisket litt stort sett.
RobertS Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 Glenno - Mhm, ellers er symptomene helt like.. (Ang kaklingstiden)RobertS - Men bruker den noe olje eller kjøleveske da? nei den bruker ikke no vann eller olje.. bytter olje ofte, ca vær 5000, og mellom det så trenger jeg ikke etterfylle no olje elle vann...
RobertS Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 Garantert vanos da Takk for hjelpen ordner seg nok nå.. har tatt det opp og sett.. og ser ikke no galt på kammer register osv..
Julian Sommer Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 Spør her istedet for å lage ny tråd: Hvor får jeg kjøpt et slik vanos-kit? Rasler/kakler i Vanosen på nybilen min og, 93 modell 525ix EDIT! Fant det på Koed.no Fant det under motordeler, Ventildrev + Vanos Reperations dele Hvor lenge kan jeg kjøre med kaklingen? Hva kan skje hvis det går for langt?
Julian Sommer Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 opp, trenger svar på mitt siste innlegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå