Gå til innhold

Royel purpel VS Castrol


Farrukh M
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig opptatt av å riktig olje i bilen min,Castrol er jo noen selve BMW anbefaller.

Så til nå har jeg bare brukt Castrol.

Snakket med leverandør til royal purpel sin forhandler og de mener at dems olje har 5ganger bedre film enn mobile1 noe som er konkurent/samme klasse som Castrol.

Er det noen som har erfaring med royal purple?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen ærfaring med noen av delene.. men, tror om du snakker med en "selger" så er alltid deres produkt best ;)

prøvd og googlet? sjekk google med navnet på oljen.. er litt større marked ang. dette utenfor norge.. forde om vi er oljenasjonen :D er vell endel andre som har testet :)

tror igrunn at bra olje er bra olje uansett nå for tiden.. har kommet ganske langt de siste årene.. og de analyserer jo værandres produkter og kopierer alt i kina produkter :D så det meste holder vell hus :D

er ikke fan av dunker det står biltema på eller shell, statoil, q8 :) men, mange sier jo at dette og er kjempegode oljer som bare er omnavnet.. på godt norsk :D schåll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobil er ikke akkurat en "konkurrent" for Castrol.

BP ( som nå eier Castrol) er så store at de kan inngå samarbeid med store bilprodusenter sim BMW og være med i produksjonsfasen hva gjelder motor.

Min erfaring er at dess lengre sør du kommer jo bedre egenskaper på råmateriale.

Ergo er en Australsk olje bedre enn vår statoil.

Men hva gjelder tilsetninger kommer det ann på hvilke ressurser laboratoriene hos de enkelte produsenter disponerer...

I tillegg hva de velger av kostbare tilsetninger.

Nok om det...

RP har tilsatt oljen noe som lar filmen "klistre" seg til metallet i en motor bla, det gir en del ønskede effekter, men også noen uønskede på sikt vil jeg mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofstad: Når det gjelder firmastørrelse er vel ikke akkurat ExxonMobil et kakesalg heller. Har trossalt nesten dobbelt så stor markedsandel som BP.. :P (391.672 milliarder dollar mot Bp's 204.78 milliarder.)

Researchavdelinga er nok forholdsvis stor der i gården også. ;)

Men for all del, Castrol er en av verdens beste oljeprodusenter, og jeg bruker gjerne noen av deres produkter selv.

Men ang royal purple: En form for molybden som er lagt til siden filmen "klistrer" seg på metallet da? Må jo kjøre rens mellom hvert skift for å hindre oppbygning da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofstad: Når det gjelder firmastørrelse er vel ikke akkurat ExxonMobil et kakesalg heller. Har trossalt nesten dobbelt så stor markedsandel som BP.. :P (391.672 milliarder dollar mot Bp's 204.78 milliarder.)

Researchavdelinga er nok forholdsvis stor der i gården også. ;)

Men for all del, Castrol er en av verdens beste oljeprodusenter, og jeg bruker gjerne noen av deres produkter selv.

Men ang royal purple: En form for molybden som er lagt til siden filmen "klistrer" seg på metallet da? Må jo kjøre rens mellom hvert skift for å hindre oppbygning da...

Luftwaffel: fått opplyst at laboratoriet og kunnskap hos Castrol er blant de i forkant.

Og jeg kan sjekke det ut for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castrol er definitivt en kickass oljeprodusent.

Men ikke tro på alt som flyter på tunger. :)

Leser du første innlegget mitt nevner jeg oljer fra sydligere strøk...

En olje fra Australia BANKER alt annet i alle laboriatorie tester, men fåes ikke her.

Den er hverken Castrol, ELF eller Mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...