Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får ikke starta bilen, har nye plugger og det kommer bensin til dysene men ikke lengere. så jeg lurer på om hvordan måle om dysene får strøm? kan det være lmm som er i stykker? det er ikke luft filter på bilen. men den skal vell starte fordi? den kom i 2 sekunder i går så stoppa den igjen. og siden har den ikke starta. prøvd med start gass å men ikke så mye som et lite lugg en gang. hva kan være feilen?

takker for svar:)

Skrevet

Hvis gummihetta på toppen av coilen sitter på ta og brett denne opp fra coilen,prøv å start da ,dette er kjent feil på flere modeller ,overslag i coil.

Skrevet
Hvis gummihetta på toppen av coilen sitter på ta og brett denne opp fra coilen,prøv å start da ,dette er kjent feil på flere modeller ,overslag i coil.

men det er jo gnist i pluggane? kan det være det da?

Skrevet

Dysene kan du ohme.

ECU jorder forbindelsen til dysene,så du skal ha kontinuerlig + spenning og sjekk jordingssekvens ved kinning.

Kan også prøve å lytte på de med stetoskop eller et skrujern,men kan være vanskelig å høre under kinning.

Er du i tvil på alt ovenfor,ta ut dysene og sjekk sprøytebilde(om de åpner).

Du vil også se på plugger om det kommer bensin.

Sjekk at bensinpumpa di går,og at det faktisk kommer bensin på rail(utelukker filter).

Lmm kan du ohme(varierende motstand når du beveger spjeldet inni) samt sjekke signalspenning(5v) til denne.

Sjekk veivsensor,denne angir rpm og posisjon til motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...