Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har vært på nett å sett mange fjernstart/alarm sett. Så i den forbinnelse har jeg et par spørsmål. Vil disse settene fungere på min 93 modell e30? Er dette lovelig? Og er det noen sett jeg burde styre unna?

Skrevet

svare uten å vite noe om det. Alarmen sier dem at er relativt lett, men fjernstarten kan være litt vanskligere serlig med biler som har el-startsperre. (litt gjetting også)

Skrevet

funker på biler med starsperre også, er bare litt mere jobb og koble det opp, og husk og parkere bilen i fri hvis du ikke har automat, en kompis kobla opp detta på en merce 190, var mange folk som snudde seg når bilen starta uten at noen var i nærheten, og man kan få en varm bil om mårran uten og måtte gå ut og starte den opp :)

Skrevet

du får jo kjøpt alarmer med dette innebygget, den kompisen min hadde kunne han starte bilen med uten at den ble låst opp, om noen skulle kommet seg inn i bilen hans og hadde prøvd og tråkke på gassen, så stoppa bilen, så det er kanjse greit og ha dette innebygget i en alarm i grunn

Skrevet

Er ganske geniale saker det der. Har hørt rykter om at det ikke er lov for at en bil ikke skal være i gang mens det er rattlås aktivert. Og det er ikke lov å deaktivere rattlås pga forsikringen. noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Skrevet

Med fjernstart starter kun bilen, den kan ikke brukes FØR nøkkelen er satt i tenningen og vridd til trinn 2. Prøver du gi gass stopper den, løsner du handbrekket, stopper den. Rattlåsen vil være aktivert frem til du setter inn nøkkelen, og vrir om manuelt. Denne funksjonen er ment for og kunne forvarme motoren osv.

Skrevet

Jeg har fjernstyring og bilen låser seg jo ikke opp selv om man starter bilen.. Den låser seg ikke opp før man deaktiverer alarmen med sentrallåsknappen...

Den stopper hvis du: åpner en dør med alarmen aktivert, tar av brekket, bruker bremsen, åpner panser/luke, skrur på lysene (om det ikke er norsk modell), eller at bevegelsessensor blir utløst..

Prinsippet er så enkelt som at det best kan beskrives som å tjuvstarte bilen din.. Den gir strøm til tenning, og deretter gir den strøm til selvstartern.. Så venter den på å motta en strømpuls for å se om motoren startet.. Hvis ikke, prøver den på nytt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...