Gå til innhold

oppussing av felger


gjeewaytee
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da tekte jeg å begynne på felgene idag. duxola og hageslange evt sandpapir der det trengst

jeg har og bestilt big kit 6" fra gasoline.no og håper det kommer ASAP, men jeg har einhell 1100 som jeg bruker som polerings maskin. kan og brukes som vinkelkutter. den har en fastmontert skive som er knallhard selvfølgelig med borrelås slik at jeg kan feste evt poleringsputer på osv...kan den brukes til the big kit fra gasoline.no????....til de putene mener jeg? plata jeg har på er bare 4" men kan sikkert kutte av big kit putene slik at de passer på plata

men den 4" plata er jo pinnestiv selvfølgelig og felgene er rund :) funker det eller må jeg kjøpe inn nytt utstyr for the big kit fraq gasoline.no ??

EDIT: tok vekk at jeg hadde skrevet høyttrykkspyler fordi svigers sin var ødelagt selvfølgelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er etter 4 ganger med duxola og hageslange:

oppussingavfelgerogvenusnrmnen003.jpg

her er etter 5 gangen og med hageslange og isskarpe av plast for å gjerne restene. all klarlakk vekk :)

oppussingavfelgerogvenusnrmnen004.jpg

en høyttrykkspyler hadde nok vært en stor fordel, men sånn er det bare. har man ikke så har man ikke. kunne nok begynt mye tidligere å skrape og, men man lærer underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde helt likt som deg gjeewaytee, stoffet heter basol, og er AKKURATT det samme som duxola, bare billigere, sa han fyren på malingsjappa, så jeg valgte heller det, og jammen funka det vel ikke likegodt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja. det kostet no ikke skjorta med duxola. kjøpte 1 liter til 139 kr og det holder plenty

ser jeg ikke tenkte meg særlig om når jeg smurte på duxola på kanten. var lissom så opptatt av kanten at jeg glemte at det faktisk er en felg med eiker der og hehe. så der har det jaggu begynt å boble gitt....så no må jeg hvertfall lakke selve felgen og.

oppdaget forresten at på kanten på felgene fremme så har de vært tatt opp igjen. sliter litt mer med å få av lakken men duxola-en spiser den og sakte men sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den tar den etterhvert, men høytrykkspyler er nesten et must, samt en isskrape, brukte det samme selv :) jeg har gjort det på borbet felgene mine, så jeg tok bare kanten, men må nok finne på noe smart imellom "eikene" og kanten, den lille skråflaten, for der har det flassa vekk endel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nett vært og henta høytrykkspyler. svigers kjøpte ny :)

så no har jeg tatt det ene dekket med inn i stua og pusser ned hele felgen.gud hjelpemeg for et arbeid btw :( har bestemt meg at kanten blir blank (så blank jeg gidder med autosol) og selve felgen blir blank sort uten metallic. får en utfordring med å dekke til skruene, men det må gå på et vis

tidlig krøkes :)

oppussingavfelger001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruene på disse er bare og skru ut. har jort de på ett sett selv.

Da blir de enklere og polere kanten og enklere og lakkere sentret..

Skruene er av titan så de taler en del, og sitter noe jævelig. muttrer treker er kurant og bruke.

Tæringen vill komme fort tilbake vist du ikke deler de, siden den kommer inne i fra bolthullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott arbeid kim@etnorgeikrig.com. det må jeg si

veldig greit å vite at det er 28 nm moment og :)

stefaren min har en muttertrekker med kompressor..vanlig grei størrelse. er den sterk nok til å få opp skruene. han har og en elektrisk, men den er glemmesak tror jeg

og så lurer jeg på hvor jeg kan få kjøpt ordentlig bits til å sette på trekkeren, stefaren min har vært med på å sprenge sånne torx bitz og så blir de "klippet" av nedi skruen. ikke noe særlig

hvilken størrelse på bitz brukte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...