Gå til innhold

oppussing av felger


gjeewaytee
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Driver med det samme selv. Ikke samme felgen, men 2-delte BBS mine også. Jeg brukte Duxola for å fjerne lakken, så gikk jeg på med Autosol. Viser seg etterhvert at Autosol er for grov til å få den ordentlige høyglansen, så bestilte så et sett fra Gasolin.

Det var andre boller, gitt!

Har prøvemontert en felg for å se hvordan det ble.....

xw2yczu42fwen7w5xdg3.jpg

Jeg er fortsatt ikke helt fornøyd, så kommer til å gå på med høyglanspolishen et par runder til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg også gikk på med våtslip korning 600, 800 og 1200 før jeg begynte med den første slipevoksen fra Gasolin.

Forøvrig et sammenligningsbilde. Den ene er relativt ferdig polert og den andre ubehandlet, altså med original lakk....

rp9ssiebnpc73rfqxsol.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott arbeid i mine øyne må jeg si :)

det kommer en pakke fra gasoline i midten av neste uke : http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=258

ellers lurer jeg på om dette er godt nok pusset ned. da tenker jeg på om jeg har fått vekk det som trengs av eir eller om det må helt 100% ned på blanke aluen

oppussingavdeltfelg001.jpg

ser det spesielt godt på denne kanten. er litt flekker igjen etter eir, men helt slett og fint ellers. må dette vekk og??. se over blitzlyset på bilde hva jeg mener

oppussingavdeltfelg002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hovedregel kan du si at desto mer arbeid du legger i grunnarbeidet, desto bedre blir sluttresultatet (slik er det vel stort sett alltid).

Etter bildene dine å dømme, så vil nok dette syns etter at du begynner med poleringen.

Jeg ville nok lagt enda mer jobb i å slipe ned.

JA, jeg VET det er en fryktelig tålmodighetsprøve, men du får jaggu betalt i andre enden også :D

Nå har jeg ikke lest alle innleggene, men hva er det groveste du har pusset med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pusser alt for hånd (foreløpig hehe) med vanlig sandpapir type 240. det er det groveste. har og 3m bride pad (litt finere) som jeg tar litt slurverester etter 240 papiret med og så er planen å våtslipe med 1200 og tilslutt polere med the big kit fra gasoline som jeg linket til for noen få poster siden.

det som er på de 2 siste bildene er jo inni felgen og blir dekket av senteret så sluttresultatet er ikke så nøye der. det som jeg tenker på er om de flekkene da må helt 100% vekk. at eiren blomsterer opp igjen nettopp pga av at det ikke er 100% vekke.

ble kanskje litt dårlig forklart men håper dere skjønner poenget mitt. selve den synlige kanten skal jeg selvfølgelig legge all min sjel og tolmodighet i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg veldig lite irr på mine felger, men jeg slipte det helt bort før jeg begynte med poleringen. Har bare en stygg følelse at det vil komme tilbake om man ikke fjerner det helt.

Vil anbefale at du bruker noe våtslip mellom 240 papiret og 1200. F.eks 400, 600, 800 så avslutter du med 1200.

Jeg fikk også anbefalt fra Gasolin å legge på et lag med voks helt til slutt for å forsegle det polerte området. Produktene du får fra Gasolin er jo poleringsprodukter, og disse inneholder ikke noe form for voks. Er man flink til å passe på at området til en hver tid har en voks-hinne, så reduserer dette sjansene for fremtidige irr-dannelser.

En litt heavy duty felgvoks gjør jobben her. Selv har jeg brukt et spesialmiddel bestilt fra USA(!) og Swissvax Autobahn til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg veldig lite irr på mine felger, men jeg slipte det helt bort før jeg begynte med poleringen. Har bare en stygg følelse at det vil komme tilbake om man ikke fjerner det helt.

Vil anbefale at du bruker noe våtslip mellom 240 papiret og 1200. F.eks 400, 600, 800 så avslutter du med 1200.

Jeg fikk også anbefalt fra Gasolin å legge på et lag med voks helt til slutt for å forsegle det polerte området. Produktene du får fra Gasolin er jo poleringsprodukter, og disse inneholder ikke noe form for voks. Er man flink til å passe på at området til en hver tid har en voks-hinne, så reduserer dette sjansene for fremtidige irr-dannelser.

En litt heavy duty felgvoks gjør jobben her. Selv har jeg brukt et spesialmiddel bestilt fra USA(!) og Swissvax Autobahn til dette.

legge på voks da som i etter felgen er helt ferdig lakkert og kanten er optimalt polert? vil ikke det trekke til seg masse støv og dritt etter man ha påført det?. tenker på en sommerdag og en tur til byn så er felgene nedstøvet pga at støvet sitter i voksen....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner litt tråd her.. Noen som har ide ka man gjøre med disse felgene? rondell 58 wannabe. pusse kanten? lakke? noe. ska stå på den biln. blitt så matt og kjederlig og er desverre bare 17 da =(

100-0023_IMG.JPG

la de være sånn. du aner ikke hva du gir deg ut på hvis du vil endre utseende på de hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er smertelig klar over tidspresset ja :) kunne godt tenkt meg å stille ut bilen med ilag med bergen gatebilkubb på vårmønstringen...stefaren min skal lakke de med pistol så det blir ordentlig gjort, men han vil ikke gjøre det før det blir varmere i været. sjefen shar sagt blankt nei til å lakke svart for andre på arbeidsplassen etter arbeidstid.... :x

det er veldig tidkrevende ja, men no har jeg fått lånt meg en søt liten dremmelsak med en rund liten skive som jeg har lånt fra jobben min til å fjerne eiren. det kommer til å spare meg for maaaange timers. så det begynner jeg på imorgen og poster noen bilder når dagen er omme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da guttungen har har omgangssyke har jeg måttet trå til litt så har ikke vært så mye tid til annet, men har fått gjort litt selve hjulene er snart fri for klarlakk. fytterakkern de 2 felgene som er pusset opp fra før, der sitter klarlakken noe hinsides mne det går. må kjøpe ny duxola til resten

ellers er alle senterene pusset ned med dremmel og holder nå på for hånd med å matte ned. helt ferdig med ene

FØR:

senteretpusset001.jpg

ETTER:

senteretpusset003.jpg

senteretpusset002.jpg

skal ha meg en liten omgang nedi hullene der skruene skal nedi og et par småting tilslutt og så skal de vaskes med tynner og så klar for grunning. heldigvis har jeg bestemt meg for hel tett farge slik at jeg slipper å tenke på småripene da disse må glattes helt over ellers setter metallic-en seg nedi der og man får ujevn farge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...