Margeir Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Jeg veit att det er mange topics om detta her og ja jeg har søkt, Men jeg bare vil få en bekreftelse om att det er en sensor som har tatt kvelden... Fordi nå lyser ABS og antispinn lampa og den kom på uten forvarsel, men speedoen funker.. Skal på en diganosestest til uka... Så mitt spørsmål er, er det en sensor som tok kvelden?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Har samme problem selv. Har ikke kjørt den på diagnose enda da bilen ikke er kjørbar. Men det er det diagnosen vil fortelle. Er vel så godt som umulig å gjette seg til årsaken uten å ta diagnosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margeir Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2009 Har samme problem selv. Har ikke kjørt den på diagnose enda da bilen ikke er kjørbar. Men det er det diagnosen vil fortelle. Er vel så godt som umulig å gjette seg til årsaken uten å ta diagnosen. får du ikke kjørt bilen på grunn av det lyser di lampene? fordi jeg får kjørt bilen min uten noe problem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Nei nei, var jeg som formulerte litt feil Bilen er ikke kjørbar av andre årsaker. Men kan være en annen årsak en sensor. Kan være ASC spjeldwire som har løsnet/røket. Denne har jeg søkt etter på min, men fant den ikke. Du kan også prøve å koble av batteripolene i 1-2 timer (les: begge må av) for å resette elektronikken. Kan være så enkelt som en feilmelding som ligger og kødder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margeir Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2009 puh, jeg trodde att jeg ikke kjørt bilen nå skal ned til oslo på onsdag... så er det greit å kjøre med det sånn eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuftn Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 er ingen problem og kjøre med abs lys og antiskrens lys... så lenge det bare er gulelys i dashn som lyser så er det ikke noe fare,eneste er jo selvfølgelig at abs'n ikje virker,det samme med antiskrens og antispinn.. mest sannsynlig er det en abs føler som har tatt kveld,for disse systemene er sammkjørte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LHrightye39 Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Hadde samme problem med min, fikk tatt diagnose og det var bak på førersida som var gåen, men speedometeret fungerte fortsatt, så det KAN være der, selv om speedometeret fungerer. Men nå har jeg ikke fått skifta sensoren enda, men da jeg kutta ledningen da jeg klarte å knekke sensoren, fungerte ikke speedometeret lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigern1984 Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Jeg hadde abs/antispinn som lyste. Kjørte med det stort sett hele sommeren. når jeg la om til vinterdekk, så var det ganske tydelig hvilken sensor som var gåen...Da var det innom på GS på Kokstad i Bergen og kjøpe ny. Plugget den ut, og satte inn den nye...problem solved...feilmeldingen forsvant etter en liten stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Når en ABS styreenhet feil, viser diganosen at det er sensor feil. I mitt tilfelle er det venstre fram hjul. Jeg skiftet den , men lamper var ikke vekker. Jeg skiftet ABS styreenhet (du må kode for å bruke på din bil). Lampen lyser ikke. Jeg anbefaler at du kjøper en flaske med kompressair (Oksygen), spruter inn på ABS styreenhet. Hvis lampen er vekker, da er styreenhet. Så slipper du å kjøpe en sensor (1100 kr). Jeg har lest på Amerikansk forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå