jekketrall Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 På lørdag var jeg å henta meg ny bil Ingen problemer i det hele tatt..før i kveld! Bilen sto innendørs i romtemp i ett par timer mens jeg bytta cd spiller, vaska den innvendig etc. Problemet: Skulle kjøre ut, starter opp uten problemer, så dør den etter ca 3-4 sek. Prøver igjen og da drar den bare på starteren. Sjekka alle pluggene, og de har gnist. Hadde ikke tid til å prøve så veldig mye mer enn det før jeg måtte dra. Etterpå begynte jeg og tenke på bensintilførselen. Stor sjans for at det er feilen? At pumpa er gåen eller noe i den retningen? Skal prøve litt mer feilsøking i morgen, men greit å vite ca hvor jeg skal sjekke På forhånd takk:)
Hauso Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Hør om pumpa tikker når du setter på tenninga. eller, du kan skru ut pumpa, koble den til et bilbatteri, og se om den pumper. gjør den det, funker den! kan jo også være et relee som er gåent. eller tett bensinfilter. det letteste er å sjekke om pumpa tikker/pumper. Lykke til Sjekk også om den går på startgass !
bergeee Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 er det forgasser motor? åssen model er dette?
Morty999 Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 tipper det er bensinpumpe relleet, sitter ved sikringsboksen
jekketrall Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Det er en 87 modell. Da skal jeg sjekke både pumpe og rele Krysser fingrene og håper det ikke er noe verre enn det!
jekketrall Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Sitter det kun en bensinpumpe på bilen? Altså den som sitter utenom tanken, eller er det en pumpe til også?
Morty999 Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 kun 1 pumpe på 518 ja. den sitter over høyre drivaksel.
jekketrall Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Har ikke fått sjekka tilstanden på pumpe eller rele enda, men mente å huske det bare var en pumpe ja. Takker for gode svar Regner med at jeg finner ut av det når jeg pröver i morgen
jekketrall Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Skrevet Februar 25, 2009 Da har jeg fått gjort litt i kveld.. Pumpa går IKKE når jeg vrir om tenninga, skrudde løs denne. Bare for å prøve kobla jeg strøm direkte på pumpa fra batteriet og da starta den. Etterpå prøvde jeg for moro skyld og koble til +/- der pumpa sitter under tanken. Da starta den plutselig der også! Kan det være pumpa som likevel begynner å ta kvelden, dårlig kontakt noe sted? Har bestilt meg ny pumpe så den blir byttet uansett. Noen flere forslag enn gåen pumpe og rele?
Morty999 Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 er nok rellet ditt som er def. bytt det. ved sikrings boksen. kompis hadde nøyaktig samme problem
jekketrall Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Skrevet Februar 25, 2009 må man kjøpe original rele, eller får man uorginalt? Evnt forhandler? Og pris ligger dette på? Skulle hatt bilen på veien fort som f.. Fiesta'n jeg kjører nå er litt lei med utslitt clutch
Morty999 Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 aner ikke om du får det uorginalt. stikk på bmw og hør. det koster 650kr på GS sier han jeg kjenner hvertfall
jekketrall Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Skrevet Februar 25, 2009 Kom på det nå.. ang releet, det "klikker" i det når jeg vrir om tenninga. Det kan være defekt selv om det høres ut som det fungerer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå