Gå til innhold

Startproblemer 518i, e28. Bensintilførsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var nytt relè bestilt, bensinpumpe og nytt filter montert.

Fikk tips av en erfaren mekaniker om at jeg kunne prøve å "jumpe" som han kalte det. Bare for å sjekke om bilen starta. Han hadde selv kjørt med bilen sånn mens han venta på nytt relè til sin egen bil.. må bare være rask med å fjerne ledningen etter man har stoppa :P

Altså ta av releet og sette en ledning fra strøm og til den kontakta som går til pumpa. (Dette gjøres i den kontakten hvor stikkene på releet skal sitte nedi)

Dette funket og pumpa surrer og går.

Vrir om tenninga og bilen starter.. i ca 5 sekunder før den stopper.

Sånn fortsetter det en rekke forsøk. motoren starter i ca 2 sekunder før den plutselig stopper.

Noen som har noe forslag om hva det kan være?

For nå burde ikke bensintilførselen være noe problem( har sjekka at det faktisk kommer bensin fram til motoren)

Begynner å frykte det verste nå :x

Skrevet
Da har jeg fått gjort litt i kveld..

Pumpa går IKKE når jeg vrir om tenninga, skrudde løs denne.

Bare for å prøve kobla jeg strøm direkte på pumpa fra batteriet og da starta den. Etterpå prøvde jeg for moro skyld og koble til +/- der pumpa sitter under tanken. Da starta den plutselig der også! :shock:

Kan det være pumpa som likevel begynner å ta kvelden, dårlig kontakt noe sted?

Har bestilt meg ny pumpe så den blir byttet uansett.

Noen flere forslag enn gåen pumpe og rele?

mener og si at disse ikke pumper når bare tenninga står på. men når du kinner så går den på. er i vertfall sånn på min m20 motor:)

Skrevet

hmm.. vanligvis når tenninga vris om skal pumpa starte i ca 1-2 sek.

Så starter den nok igjen når jeg kinner ja..

Når jeg "jumpa" så starta jo bensinpumpa uten at tenninga var på, men var rask med å pröve og starte bilen. og fjerna den ledningen fort når jeg ikke prövde og starte mer...

Skrevet

Ja, det vet jeg :P

Gjorde bare som jeg ble fortalt iom at jeg aldri har prövd dette för :)

Nå gidder jeg ikke pröve mer för releet kommer. Da vet jeg ihvertfall at det er 100% i orden för jeg pröver noe mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...