Spinx Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Som topic sier så trenger jeg Bilder eller tegner med mål til basskass bak i en E36 coupe. Det er snakk om ei kasse mellom 36-50 Liter og det skal 2 x 12" I den. Alt av bilder og tegninger er konge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2009 Så mange E36 som finnes men ingen steroanlegg:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Spørs hva kasse du skal ha da? Skrå osv. ? Tror det er veldig lite folk ja, alle setter bare en vanlig subb eller noe bak og konsetrerer seg på høytallere framme i bilen, det er det jeg har kommet fram til etter all den leitinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 2*12" i så liten kasse? veit ikke hvordan det er vis du har tenkt på åpen kasse men med mine 2*12" pioneer så måtte jeg ha 70 liters lukka kasse som var delt opp i 35liters rom. spiller helt sinnsykt men mangler for få refleksrør i hatthylla så kjører med baksetene nede for og få trykket inn i kupeén.. der er mitt under bygging.. har nå fått inn nytt gulv med plexi over forsterker og kondensatoren, samt driver og monterer litt div lys inni der som kobles til det lyset som egentlig er. da blir det grønt neon rundt kanten på forsterker og kondensatoren hadde planer om 2 bittesmå strober i hvert hjørne og men føler at dette blir litt overkill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2009 Få opp et bilde da av hvordan det ser ut nå da:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 har ikke noen bilder her og nå. bilen står på hamar og jeg er midt i skogen nesten i lillehammer med 39 i feber :\ men skal se om jeg ikke finner igjen det bildet jeg brukte som utgangs punkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Bassreflex fra kassa og opp i hattehylla vil jeg fraråde. Frekvensene fra woofer går i én retning og frekvenser fra kasse/port går i en annen, blir bare krøll av slikt. Var flere som advarte meg mot dette, men hørte ikke på dem, men fikk erfare det selv. Blir altfor brumlete og fæl bassgjengivelse. Spinx: har du delt baksete, eller kun hull for skipose?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99530&highlight= Er noge bilder og tips her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Bassreflex fra kassa og opp i hattehylla vil jeg fraråde. Frekvensene fra woofer går i én retning og frekvenser fra kasse/port går i en annen, blir bare krøll av slikt. Var flere som advarte meg mot dette, men hørte ikke på dem, men fikk erfare det selv. Blir altfor brumlete og fæl bassgjengivelse. Spinx: har du delt baksete, eller kun hull for skipose?? nå har jeg lukka kasse.. mener du at det fortsatt blir tull for meg og lage hull i hatthylla?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Mener du ha å fortsatt ha elementene i lukket kasse, og bare lage hull for bassrefleksport opp igjennom hattehylla?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2009 Jeg har coupe så jeg kan ta ned setene:) Jeg har Kicker L5 12" nå og det rister som juling,men har fått tak i noe mye råere så da tenkte jeg og gjøre det litt ordenlig og fint. Og kanskje bygge kasse etter bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Pass på høyden, laget en i går som var 45,5høy å 35 dyp nede å 25oppe... gikk på hengende håret å få den inn, og den e fortsatt for stor.. Går ikkje helt inn i seteryggen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2009 Ja det er litt kjedelig og bygge kasse som ikke passer helt. Har du bilder av dette? Hva mange liter er kassa på? 12" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 det jeg mener ja vol-com.. iallefall mine 12" skal ha 35 liter per element.. http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... specs.html de har jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Ja det er litt kjedelig og bygge kasse som ikke passer helt. Har du bilder av dette? Hva mange liter er kassa på? 12" Altså, jeg er ikke så go på det området her. men det første du gjør når du skal bygge anlegg er vell å gå ut i bilen og sjekke hvor mye plass det er der. også begynner man på kassa etter det. For å finne ut volumet i kassa ganger du bare lengda x høgda x bredda. jeg bygde nettopp kasse i min e36. Den ble 80x40x32 er litt usikker no om det er helt riktig da jeg ikke har tegninga med meg. Brukte 20mm MDF plate. så for å finne ut volumet måtte jeg da trekke fra selve tjukelsa på plata og gange det etter innvendige mål da. så det ble sånn ca. 76x36x28 som vil si 7,6x3,6x2.8 altså i dm som da blir 76dm3 = 76liter . veldig enkelt egentli. min kasse passa perfekt baki og det er veldig enkelt å ta den ut og inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå