Gå til innhold

Trenger TEGNINGER/BILDER av anlegg til E36 Coupe.


 Share

Anbefalte innlegg

2*12" i så liten kasse? :o veit ikke hvordan det er vis du har tenkt på åpen kasse men med mine 2*12" pioneer så måtte jeg ha 70 liters lukka kasse som var delt opp i 35liters rom. spiller helt sinnsykt men mangler for få refleksrør i hatthylla så kjører med baksetene nede for og få trykket inn i kupeén..

jwvelw1cc2egbcopurh2.jpg

der er mitt under bygging.. har nå fått inn nytt gulv med plexi over forsterker og kondensatoren, samt driver og monterer litt div lys inni der som kobles til det lyset som egentlig er. da blir det grønt neon rundt kanten på forsterker og kondensatoren :)

hadde planer om 2 bittesmå strober i hvert hjørne og men føler at dette blir litt overkill :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassreflex fra kassa og opp i hattehylla vil jeg fraråde. Frekvensene fra woofer går i én retning og frekvenser fra kasse/port går i en annen, blir bare krøll av slikt. Var flere som advarte meg mot dette, men hørte ikke på dem, men fikk erfare det selv. Blir altfor brumlete og fæl bassgjengivelse.

Spinx: har du delt baksete, eller kun hull for skipose??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassreflex fra kassa og opp i hattehylla vil jeg fraråde. Frekvensene fra woofer går i én retning og frekvenser fra kasse/port går i en annen, blir bare krøll av slikt. Var flere som advarte meg mot dette, men hørte ikke på dem, men fikk erfare det selv. Blir altfor brumlete og fæl bassgjengivelse.

Spinx: har du delt baksete, eller kun hull for skipose??

nå har jeg lukka kasse.. mener du at det fortsatt blir tull for meg og lage hull i hatthylla??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt kjedelig og bygge kasse som ikke passer helt. Har du bilder av dette? Hva mange liter er kassa på? 12"

Altså, jeg er ikke så go på det området her. men det første du gjør når du skal bygge anlegg er vell å gå ut i bilen og sjekke hvor mye plass det er der. også begynner man på kassa etter det. For å finne ut volumet i kassa ganger du bare lengda x høgda x bredda. jeg bygde nettopp kasse i min e36. Den ble 80x40x32 er litt usikker no om det er helt riktig da jeg ikke har tegninga med meg. Brukte 20mm MDF plate. så for å finne ut volumet måtte jeg da trekke fra selve tjukelsa på plata og gange det etter innvendige mål da. så det ble sånn ca. 76x36x28 som vil si 7,6x3,6x2.8 altså i dm som da blir 76dm3 = 76liter . veldig enkelt egentli. min kasse passa perfekt baki og det er veldig enkelt å ta den ut og inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...