Gå til innhold

En bra forsterker eller middelmådig pakke?


 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et budsjett på 10.000 og tenkte jeg skulle få bedre lyd i bilen, en BMW 523i 2000-modell med business-cd/radio. Ønsker å beholde CDen/radioen. Har fått to tilbud;

Autolyd: Installere forsterkeren Pioneer PRSD420. Forsterkeren tror jeg kostet 4990,-. Pris inkludert montering: 8000,-

SR Bilradio: Clarion forsterker (1190,-), Alpine 13" høytalere (890,-), MBQuart composite 13" (1490,-), div kabler (1090,-). Totalpris med montering ca 8.600,-.

Han hos Autolyd var svært overbevisende. Han garanterte at lyden ville bli bra. Blir lyden mye bedre bare ved å skifte forsterker? Vil det bli bra med orginalhøytalerne? Hva mener du om tilbudene?

PS: Jeg er ingen lydfanatiker, men ønsker bare å oppgradere slik at lyden blir noe bedre enn det den er i dag. Budsjett er som nevnt 10.000,-

Mvh

Sander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg ser etter det samme som deg Falk, er du kommet noe lenger med planleggingen?

Jeg var også hos Autolyd for et års tid siden nesten. De foreslo slank subwoofer og nye fronter, installert for 5k.

Jeg var også hos Audioart på Haslevangen. Han kunne sette inn fronter, forsterker og basskasse til 10k. Da hadde man RCA til basskassen, så det bare var å ta denne ut når man trengte bagasjeplass. Han mente mindre bass bare var tull...

Jeg har også vurdert THA frem og tilbake, men ikke kommet til noen beslutning. Lurer på om jeg kan klare det selv eventuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...