Gå til innhold

M3 3.2 Turbo


Kimmy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, får snrt tak i enn M3 3.2 97mod som skal bygges om til banebil.

Tenkte å hive turbo i denne og lurer på hvor mye hester som er forsvarlig å ta ut av standard motor (la oss nå si att alt er 100% fra før)

Hvor mye drivverk tåler, clutch blir erstattet med sinter.

Hadde vertfall tenkt meg 400 på hjul.. vill ikke tro dette er umulig, eller??

takker for alle svar... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke overlade en orginal S50 motor. Det er marginaliserte deler orginalt, og finnes knapt en motor som er overladet orginal som ikke raste etter kort tid.

Kjøp smidde stempler og skru den opp til 1 bar, så begynner moroa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør være litt motorkyndig for å skru på disse motorene, for di er veldig vanskelige å skru på og veldig dyre deler hvis en ødelegger noe....

har vært bilmekaniker hos audi/skoda i 8år, så jeg tror nokk jeg vill få det til (eller ikke, time will show) :)

men må først få hjem denne bilen da, står foreløpig i tyskland, med bakskade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell gjerne litt mer om motoren din jaguar. Så såvidt profilen din på sommertreff-siden, men det står ikke så mye detaljer der.

Hva slags komp kjører du på?

Når får du ladd på GT40n?

Ser du også har sveisa om vannrøret bak ved toppen, har du noen problemer med at det bygger seg opp trykk i kjølevannet? Vet flere har slitt med det etter "reversing" av vannflowen.

M20 motofestevinkel? Sveist om bunnpanna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok min motor som vrak til de den er i dag, 767hk/910nm....kosta sikkert 100-120tusen bare i deler da, pyttpytt...

hehe, hadde nå tenkt på et "snilt" oppsett, gidder ikke bruke 1000vis av kroner på enn bil som mest sansyligvis blir vraka første banedag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok min motor som vrak til de den er i dag, 767hk/910nm....kosta sikkert 100-120tusen bare i deler da, pyttpytt...

hehe, hadde nå tenkt på et "snilt" oppsett, gidder ikke bruke 1000vis av kroner på enn bil som mest sansyligvis blir vraka første banedag :D

Da kan du like godt legge fra deg de planene - på disse motorene gjør man det skikkelig ellers så lar man være er mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell gjerne litt mer om motoren din jaguar. Så såvidt profilen din på sommertreff-siden, men det står ikke så mye detaljer der.

Hva slags komp kjører du på?

Når får du ladd på GT40n?

Ser du også har sveisa om vannrøret bak ved toppen, har du noen problemer med at det bygger seg opp trykk i kjølevannet? Vet flere har slitt med det etter "reversing" av vannflowen.

M20 motofestevinkel? Sveist om bunnpanna?

jeg kjører med Wiseco stempel på 8,8 i komp.

de er nokk ikke vannrøret du har sett næi..... ingen problemer med kjølinga...

kjører med M20 motorvinkel ja og tørrsumpsmøring på en ombygd m50

bunnpanne

2033ozr3ufsb3lfhhpwr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalt kommer vannrøret ut på eksossiden av motoren (langs baksiden av toppen). Jeg ser du har ekspansjonstanken på innsugssiden, noe som må bety at du har sveisa om/modda benden på vannrøret?

Tørrsumpsmøring ja, er det noe spesielt 'kit' du har brukt? Vil gjerne se mer bilder! :D

Legg ut en detaljert tråd med mye bilder, så vi alle kan få se på denne råe farkosten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...