Jump to content

M3 3.2 Turbo


Kimmy
 Share

Recommended Posts

Hei, får snrt tak i enn M3 3.2 97mod som skal bygges om til banebil.

Tenkte å hive turbo i denne og lurer på hvor mye hester som er forsvarlig å ta ut av standard motor (la oss nå si att alt er 100% fra før)

Hvor mye drivverk tåler, clutch blir erstattet med sinter.

Hadde vertfall tenkt meg 400 på hjul.. vill ikke tro dette er umulig, eller??

takker for alle svar... :D

Link to comment
Share on other sites

Du bør ikke overlade en orginal S50 motor. Det er marginaliserte deler orginalt, og finnes knapt en motor som er overladet orginal som ikke raste etter kort tid.

Kjøp smidde stempler og skru den opp til 1 bar, så begynner moroa.

Link to comment
Share on other sites

du bør være litt motorkyndig for å skru på disse motorene, for di er veldig vanskelige å skru på og veldig dyre deler hvis en ødelegger noe....

har vært bilmekaniker hos audi/skoda i 8år, så jeg tror nokk jeg vill få det til (eller ikke, time will show) :)

men må først få hjem denne bilen da, står foreløpig i tyskland, med bakskade...

Link to comment
Share on other sites

Fortell gjerne litt mer om motoren din jaguar. Så såvidt profilen din på sommertreff-siden, men det står ikke så mye detaljer der.

Hva slags komp kjører du på?

Når får du ladd på GT40n?

Ser du også har sveisa om vannrøret bak ved toppen, har du noen problemer med at det bygger seg opp trykk i kjølevannet? Vet flere har slitt med det etter "reversing" av vannflowen.

M20 motofestevinkel? Sveist om bunnpanna?

Link to comment
Share on other sites

tok min motor som vrak til de den er i dag, 767hk/910nm....kosta sikkert 100-120tusen bare i deler da, pyttpytt...

hehe, hadde nå tenkt på et "snilt" oppsett, gidder ikke bruke 1000vis av kroner på enn bil som mest sansyligvis blir vraka første banedag :D

Link to comment
Share on other sites

tok min motor som vrak til de den er i dag, 767hk/910nm....kosta sikkert 100-120tusen bare i deler da, pyttpytt...

hehe, hadde nå tenkt på et "snilt" oppsett, gidder ikke bruke 1000vis av kroner på enn bil som mest sansyligvis blir vraka første banedag :D

Da kan du like godt legge fra deg de planene - på disse motorene gjør man det skikkelig ellers så lar man være er mitt tips.

Link to comment
Share on other sites

Fortell gjerne litt mer om motoren din jaguar. Så såvidt profilen din på sommertreff-siden, men det står ikke så mye detaljer der.

Hva slags komp kjører du på?

Når får du ladd på GT40n?

Ser du også har sveisa om vannrøret bak ved toppen, har du noen problemer med at det bygger seg opp trykk i kjølevannet? Vet flere har slitt med det etter "reversing" av vannflowen.

M20 motofestevinkel? Sveist om bunnpanna?

jeg kjører med Wiseco stempel på 8,8 i komp.

de er nokk ikke vannrøret du har sett næi..... ingen problemer med kjølinga...

kjører med M20 motorvinkel ja og tørrsumpsmøring på en ombygd m50

bunnpanne

2033ozr3ufsb3lfhhpwr.jpg

Link to comment
Share on other sites

Orginalt kommer vannrøret ut på eksossiden av motoren (langs baksiden av toppen). Jeg ser du har ekspansjonstanken på innsugssiden, noe som må bety at du har sveisa om/modda benden på vannrøret?

Tørrsumpsmøring ja, er det noe spesielt 'kit' du har brukt? Vil gjerne se mer bilder! :D

Legg ut en detaljert tråd med mye bilder, så vi alle kan få se på denne råe farkosten!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...