TYren Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 hallo, jeg har en 320d, e46, er plaget med med noen rare klakkelyder av og til. Tror det er bak på venstre side. Har fått sjekket hjul, oppheng stag etc etc, men finner ingenting galt. Det kan være ett slag, omtrent som å kjøre på en stein el l, eller to tre klakkelyder. Aldri når farten er 80 + -. Helst ved lavere hastigheter. Lyden kan komme etter hundre m kjøring eller en km, helt vilkårlig og så ikke mer, men kan komme igjen neste gang jeg kjører. Har begynt å lure på om det kan være noe med håndbrekket. Er det noen i forumet som har hatt lignende problem? Eller som kan si hvordan jeg kommer til håndbrekkmekanismen bak? BMW har vel et eget system? Ikke som på Audi, hvor håndbrekket virker på caliperen. Meget takknemlig for alle opplysninger!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Du kan jo sjekke fjærene bak (helt øverst) for brudd. Se nøye, for det er ikke så lette å se. Opplevde selv et kraftig smell bak i bilen - etterfulgt av en slik tilfeldig raklelyd. Fant ikke ut hva det var før bilen kort tid etter var inne til EU-kontroll. Da var den venstre fjæren knekt (korrodert) og den høyre nær brudd. Fjærene på E46 er visst ikke av beste stålkvalitet og dermed litt følsomme for norsk veisalting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan GS Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Se på de små støttestagene bak + foringen foran bakhjulet oppunder kanalen. Dette er noe vi selger mye av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TYren Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2009 takk for svar, alle stag, bærearmer etc. etc. er sjekket, hadde PKK-kontroll nov 08, regner med at de sjekket fjærene, men de må jeg selfølgelig sjekke igjen........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå