Gå til innhold

Bredbåndslamda i Megasquirt


tangorev
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med å få AFR volt inn til MS. Får ikke opp verdiene i. Har prøvd både Wideband (2.5v) og Narrow band 0.57v)

Har en PLX r500. Vet det skal gå ann å velge WB type i megatune. Noen som vet hvor?

Og en siste ting. Sonden blir rimlig varm etter jeg jeg setter på plx'n. Er det normalt?

takker

Mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vet at folk har hatt problemer med bredbåndslambdaer hvis jordinga ikke er 100 %, skal helst være jordet i samme punkt som ms, samt koblet til motorblokka.

Hvis lambdaen er programmerbar skal det gå an å endre på output spenningene, bredband skal gå fra 0 volt til 5 volt, og smalbånd fra 0 til 1 volt.

Mål spenningen på lambdaens utgang for å sikre deg at den fungerer.

Lambdasonder av bredbåndstypen har innebygd varmeelement og skal bli varme.

Det kan hjelpe å oppdatere firmware på ms ecuen, og mer info om det er ms1 eller 2 kan være til stor hjelp.

Megamanual er også lurt å gå igjennom hvis du ikke er sikker på hvordan du skal sette opp verdiene til input i megatune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, her kom det mye nyttig:) tusen takk!

Er ms1 ingen extra codes. Har brukt megamanual for å koble opp. Prøvde både smallband og wideband ut fra plx'n med riktige volt verdier i ms. Skal prøve å måle litt i morgen som du sa og sjekke at jeg får noe ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...