cab..e36 Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 hei alle sammen.. noen som veit hva man trenger til å få bytte fra manuel cab til elektrisk cab. er det mulig?? . jeg har en e36 94 cab. med Manuel cab. og har lyst på el tak . jeg har kjøpt el. tak og motor er det mye skal det til. takk for hjelpen
Ballder Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Du mangler mye!! Ett par moduler/bryter/wire x 2 til cab lokket/ motor til lokket, og muligens lokk(hatthylle)/ledningsnett og sikkert mer jeg ikke tar sånn i farta. Tror i grunn du skal være fornøyd med manuell cab, da den er lettere og betjene enn hva en død el cab er..
cab..e36 Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 takk for rask svar.. men det er mange som mener at manuel tak er kjedlig og darfor tenkt jeg på el.cab.
Gislius Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Det går faktiskt fortere å ta opp og ned manuelt da, kjedelig får nå heller så være... Og som ballder sier, når el cab'en dør.. da er du jo igjen fucked:p
cab..e36 Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 lurte på noe ?? er det noen kabler som går gjenom hjernen eller ifar kanskje hjernen til take motoren???
Ballder Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Stor mulighet for at lednings nettet er der, men som sagt, så må du ha modulen til cab'n. Minnes den ligger innafor sidedekselet på venstre side i baksetet. Dette skal også jobbe sammen med en såkalt komfortmodul som styrer vinduer i samsvar med cab'n. Mulig modulen er den samme som styrer vinduene når du åpner dørene, men vil tro det er forskjellige moduler til el cab kontra maneull cab. (vet ikke dette). Du mangler sikkert også ledninger som skal kobles opp mot 2-3 mikrobrytere som ligger i selve reisverket på cab'n med mer. Så alt i alt kan det bli mye pes dersom du ikke har en komplett bil og ta dette fra. Prøv og skaff til veie el skjema over bilen.
cab..e36 Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Du mangler sikkert også ledninger som skal kobles opp mot 2-3 mikrobrytere som ligger i selve reisverket på cab'n med mer. jeg har en el. tak som var på en el. tak bil. så jeg trenger ikke å tenker på de mikrobrytere.
Ballder Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Men det må justeres rett for og funke. Virker som du er giret på og få til dette, så da er det bare å gå i gang. Lykke til i hvertfall.
Ballder Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 I grove trekk så stemmer mikro bryterene slik dem står. Skal registrere at taket er løftet litt opp i fremkant før motoren begynner og kjøre bla. (denne sitter i fremre hengsling av taket) Taket må vippes over øvre død punkt først liksom. Ellers jobber motoren mot en oppgave som den faktisk ikke skal. Gjelder halvautomatisk tak vell og merke. Også minnes jeg det satt en i leddet der bakruten er hengslet, slik at den gir signal om at cab lokket kan kjøres. Motoren til cab lokket skal igjen sende singal om at dette er på topp, slik at bakruten kan reverseres, og sammenpakkingen starter osv. osv.... Ellers så er det viktigste med justeringene og få taket tett og ellers utseendemessig rett. Hadde el cab på den jeg hadde for noen år siden, og den var død, men etter mye feilsøk kombinert med flott vær, så ga jeg F i hele greia. Så kan desverre ikke hjelpe deg noe særlig mer enn dette jeg, men etter og ha studert el skjema til cab'n og nitidig feilsøking (noe et firma jeg ble anbefalt, som igjen helst IKKE ville gjøre) så ble jeg klar over at det er utrolig mye elektronikk og styringer ute og går på dette. Hadde jeg hatt ett sett extra med moduler, så hadde jeg nok funnet feilen, men ga opp før jeg kom så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå