Gå til innhold

Basstrykk i e34- hvor er trøkket :S


Anbefalte innlegg

hei

jeg har en Bmw e34.

men jeg har et problem.

har 2 ganger 10" rockford fosgate t1 i kasse. og en boss forsterker.

men jeg får ikke no trøkk i det hele tatt ut i bilen.. er bare i bagasjrommet det er trykk. nesten så bagasjlokket hopper opp og ned.

men ikke no særlig trykk foran der jeg sitter..

Noen som har no forslag til hvordan jeg kan få bedre basslyd?

Blir glad for svar:)

edit: her er kassa mi:) det er i gamle bilen min da:) veit det er fusion kasse... men di elementa sugde :P så jeg satt in Rockford fosgate punch stage 1

t2b3v1cjioazb8q9pv8s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen prikk lik som min bimmer jo b3kk15 XD <3<3

jeg har prøvd å åpne den ski pose lukka.. men det hjelper ikke stort.. har ikke særlig lyst til å ta høl noen steder liksom..

da er det lite håp trur jeg men kan jo være en mulighet å kjøre utblåsinga på kassa inn i hullet te skiposen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det .. men jeg får ikke gjort det idag:P

si ifra når du har prøvd å fjerne isolasjonen..

kanskje det hjelper mye:)

Faen ta di Stålplatene di absoulte skulle ha e34 ass:P

edit:

Sorry trudde det var han andre som hadde skrivi:p

Jeg trur nok jeg må bygge ny kasse.. for kassa mi har to portet på hver side.. også har den en glassplate over elementene.. også er den alt for høy:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. om ikke jeg tar helt feil, så spiller bassene dine bakover mot hekken av bilen, og ikke inn mot ryggen. stålet der er tykt, så om du vender bassen bak hjelper det iallefall ikke:) mangen har bassene denne veien, men det er best i en stasjonsvogn. jeg har singel 12 tommer som spiller inn i skiluken, og det trøkker rikelig! har fjernet isolasjonen og den tykke pappen. armlenet og stålplata til det er der enno, men skal dempes litt, men mangler absolutt ikke trøkk:) prøv å få bassene til å spille gjennom luka! se tråden min her, så ser du bilder. den heter bilstereo e34 bilder!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, elementet står i kasse. om du har 2x10, så tror jeg at jeg ville gått for en portet kasse, og laget en plate i skiluken og laget porten i denne slik at bassene står på hver side av luken og port i midten. den beste kassen da tror jeg ville være en båndpasskasse, men de er skikkelig vanskelig å få til perfekt. men det kan funke meget bra med en vanlig portet kasse. bare husk å bygge sterk kasse. god lim, og ikke nødvendig med tusenvis av skruer, da det er limet som holder kassen sammen. en skrue pr 10-12 cm holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker jeg tar litt bilder av kassa jeg har og forsterker osv.. så folk får litt innblikk får da er det lettere å få hjelp vis folk vet åssen det ser ut i utgangspunktet.. har en følelse av at forsterkren min er for dårlig..

helt ærlig så vet jeg ikke hva en bandkasse er:P så jeg googla litt..

men det må være utrolig vanskelig å lage:S så litt på det.. jeg er utdannet tømrer:P men ikke mattematiker:P og jeg så at det er masse formler sånn må regnes ut.. men er det så farlig med størrelsen på rommene i kassa.. legger ut et bilde jeg fant.. men vis jeg bare bygger likt som det bildet? untatt at jeg bare har en port ut eller?

g8952ljr3gnlkr1siwet.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker jeg tar litt bilder av kassa jeg har og forsterker osv.. så folk får litt innblikk får da er det lettere å få hjelp vis folk vet åssen det ser ut i utgangspunktet.. har en følelse av at forsterkren min er for dårlig..

helt ærlig så vet jeg ikke hva en bandkasse er:P så jeg googla litt..

men det må være utrolig vanskelig å lage:S så litt på det.. jeg er utdannet tømrer:P men ikke mattematiker:P og jeg så at det er masse formler sånn må regnes ut.. men er det så farlig med størrelsen på rommene i kassa.. legger ut et bilde jeg fant.. men vis jeg bare bygger likt som det bildet? untatt at jeg bare har en port ut eller?

g8952ljr3gnlkr1siwet.gif

Skal du ha skikkeligt trøkk inn i kupéen, må elementa (og porter) spille inn i kupéen! So da tar du vekk metallet imellom bagasjerom og kupé. So lager du ei basskasse som spiller inn i kupéen ifra skiluka. Og der det er tett imellom basskasse og bagasjerom.

Ved bygging av ei båndpasskasse, må du væra skikkeligt nøye med volumet på dei forskjellige kamrene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vis jeg bygger likt som på bildet?? er det mulig bare og ha en port og den går inn i skihølet??

Ja, det er normalt at berre det midterste kammeret har bassport(er)

So må du ha nøyakte mål på kammerene.

Er mykje lettare å lage bra lyd ut av lukka kasse og bassreflekskasse, so eg anbefaller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja:) den der går vel i min bok som buldrekasse:) hehe buldrer mye, men ikke den beste lyden kanskje,hehe blir nok vanskelig å få futt i en e34 med den der. du bør bygge en ny kasse. med bassporten mellom elementene, lag en slags trakt i skiluken slik att all luften kommer inn der. beste sjangsen du har uten å finne vinkelsliperen og la det gå ut over stivheten i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...