Kobar Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Kan kun åpne vinduet med fjernstyringen på nøkkel! bremselys på toppen av luka virker heller ikke... Har sjekket sikringer, men fant ingen som var gåen..
Kobar Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 har tidligere hatt problemer med å åpne kun glasset tidligere, men det ble fikset samtidig som vindusviskeren ble smurt opp...
Kobar Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 finner jeg brudd via diagnoseutstyr? noen som har hatt lignende problem?
hult Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 har villa sjekka om brudd i bakluka først jeg. det e mest sannsynlig feilen
Kobar Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 men nå får jeg ikke opp bakluka... så lurer på hvordan jeg skal komme til eventuelle ledninger/kontkater??
BimmerE46 Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 jeg hadde samme feil som deg. Men da hadde speddometer instrumentet noe med saken å gjøre. Jeg fikk ikke opp bakluka så lenge bilen stod å gikk. Så fort jeg skrudde av bilen og låste den og låste opp så fikk jeg opp bakluka. HMMMMMM... merkelig greier... Men så tok jeg av kontakten på speedoen og koblet til igjen og vips så funket alt igjen. Ikke sikkert du har samme feilen, men bare et tips på at noe så dumt som speedo som kan være årsak!
Kobar Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 kontakt på speedo..? tok du ut instrumentene da? kjører du uten speedometer da?
Inline six Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Har bytta mikrobryter til bakluka på flere E46 touring, virker som dette er en svakhet.
BimmerE46 Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 tok ut kombiinstrumentet ja, og koblet den av, og så koblet jeg den til igjen og da funket alt somvanlig igjen. Er jo som sagt ikke sikkert det er samme feil hos deg. prøvd å ta av minus'en på batteriet noen sekunder?
Kobar Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Skrevet Mars 4, 2009 ja, jeg har kobler fra batteriet, men det hjalp lite.. dersom en microbryter er gåen, slutter alt i bakluka å virke da? som i dette tilfellet? hvor sitter da denne bryteren?
Kobar Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 fikk åpnet luka nå etter å smurt opp microbryteren. men bremselyset oppe i bakluka vil fortsatt ikke lyse
Remi Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 fikk åpnet luka nå etter å smurt opp microbryteren. men bremselyset oppe i bakluka vil fortsatt ikke lyse Hei Kobar, Jeg har samme problem. Hvor fant du denne microbryteren?
Kobar Skrevet April 13, 2009 Forfatter Skrevet April 13, 2009 den ligger bakom dekselet du trykker inn når du åpner luka.. akkurat som ett gummideksel på en måte...
Rayb Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Microbryteren er hele "klumpen" man tar under med pekefingen for å åpne bakruten i bakluken. Jeg har problemer med at vinuet låser seg opp i tide og utide. Først byttet jeg microbryteren, det hjalp i et år. Så begynte problemet igjen, etter masse feilsøking leverte jeg bilen inn til bmw. De fant ut at grunnmodulen OG bakruten måtte skiftes, jeg har byttet grunnmodulen og smurt opp låsekassen til bakruten. Dette hjalp i noen mnd. Men nå er problemet der igjen. Så da er det vel bare å bytte bakruten også... Dette er en svakhet på Touringer før Mai 2002. Men det du beskriver med bremselyset kan virke som et brudd i ledning, mulig under "takspoileren" som er festet på ruten, i overføringen fra bakluke/rute til karosseri eller ledningene som ligger i stolpene på hver side av bakruten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå