///Martin Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Er dette mye jobb? Noen som har en link med bilder av plassering osv, samt oljefilter? Hadde tenkt å skifte bensinfilteret og oljefilteret i løpet av uken.
benger Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Bensinfilteret finner du rett innenfor høyre bakhjul, mot bensintanken. Skal ikke være så vanskelig å finne det Bare løsne det fra holderen, og koble fra slangene. Kan bli litt sølete...
Simpel Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Nei, det er ikke mye jobb å bytte bensinfilter. Du ser filteret hvis du legger hodet rett bak høyre bakhjul. Ta av høyre bakhjul og plastskjermen innenfor (4 10mm plastskruer) så kommer du til. Hvis ikke du har smøregrav eller noe sånn, da kommer du til uten å demontere. Filteret sitter fast i en brakett som er festet med en skrue, tror det var 10 mm pipe som gjorde susen. (Min var rustet og fæl så den knakk rett av, men plaststrips er kjekke ting). Lurt å klemme sammen bensinslangene på begge sider av filteret før du tar av eller klipper av slangene. Blir mindre søl sånn Er det M50 motor som du vil bytte oljefilter på?
fuli89 Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Her har du bilder av beholderen til oljefilteret:)E34 M50
///Martin Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Nei, det er ikke mye jobb å bytte bensinfilter. Du ser filteret hvis du legger hodet rett bak høyre bakhjul. Ta av høyre bakhjul og plastskjermen innenfor (4 10mm plastskruer) så kommer du til. Hvis ikke du har smøregrav eller noe sånn, da kommer du til uten å demontere.Filteret sitter fast i en brakett som er festet med en skrue, tror det var 10 mm pipe som gjorde susen. (Min var rustet og fæl så den knakk rett av, men plaststrips er kjekke ting). Lurt å klemme sammen bensinslangene på begge sider av filteret før du tar av eller klipper av slangene. Blir mindre søl sånn Er det M50 motor som du vil bytte oljefilter på? Ja det er en M50 motor. Har gått litt ruskete i det siste(spesielt med lite bens og kald motor) og siden jeg har skiftet plugger og coiler prøver jeg nå dette. Tusen takk for råd og tips!
Simpel Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Oljefilteret er enda enklere. Bare å skru av mutteren på toppen av filterboksen med en 13 mm og så går resten av seg selv Innsatsfilter, bare å ta ut det gamle og sette i et nytt og skru sammen igjen. Nye pakninger er med når du kjøper filter, er en stor til å sette på selve filterhuset, en bitteliten til å sette nederst på bolten og en liten en til å sette mellom mutteren og lokket. Noen ganger er det med 2 til sistnevnte, bruk bare en av de ellers kan du få lekkasje (det fikk jeg en gang). Ikke ta i for hardt når du snører til, risikerer å ryke noe og du har et kjempeproblem. Filteret er det som er ringet med rødt her. Beklager hvis jeg blir litt teskje med det her, ble litt revet med
///Martin Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Thanks! Har idag gått til innkjøp av nytt oljefilter, bensinfilter og ny olje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå