herbal Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Det har nylig begynt å rasle i fremkant av motoren på min E36 318i Touring '96. Raslingen høres ikke før jeg ruser opp motoren og lar turtallet falle tilbake til vanlig tomgang. Har søkt litt rundt på nettet, og funnet ut at dette kan være strammeren til reg.kjede. Etter mer søking ser det ut til at det er hydraulisk kjedestrammer på M43. Noen som vet om dette stemmer? Peilet olja på bilen, og fant ut at det var litt under minimum. Tenkte da at lite olje var årsaken (i.o.m at det er hydraulisk strammer), og fylte på olje. Raslingen er dessverre der enda. Noen som vet om strammeren kan "ta kvelden" om det er for lite olje? Er det andre ting som kan være årsaken til raslingen? Hva kan jeg evt. gjøre for å bli kvitt dette? Er det mye jobb å bytte strammeren? Hvor sitter den?
E36Cab1 Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Strammeren sitter ved kjedeskinna på registeret. Hvor langt er motoren gått? Register med enkle kjeder varer ikke evigt,og over tid strekkes kjedet og strammer kan bli slapp.
herbal Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Motoren har gått 178 000 Jeg tror raslinga kom i forbindelse med lite olje på motor. Er det mye jobb å bytte skinner og strammer?
herbal Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Fant ut av det nå. Lyttet mer etter lyden i dag og fant ut det var lambdasonden som var løs! Merkelig, fordi det hørtes veldig ut som lyden var i fremkant av motor. Uansett greit å finne ut av det. Ulyder er noe av det værste som er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå