B_K___ Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Hei folkens Jeg har et problem...jeg skal på service med bilen straks (olje og filter) og Bavaria stavanger har ikke tid før etter påske. men det passer dårlig siden jeg ska kjøre opp til trøndelag uka før påske. Kan jeg ta oljeskiftet hos en lokal bensinstasjon å skrive det inn i serviceheftet? eller ser det bare dårlig ut når jeg skal selge den hva mener dere?? gjelder en 2004 520i som straks runder 75000km
aloebiz.net Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Finnes det bensinstasjoner som skifter olje lenger? Jeg har bilen min hos et lokalt selvstendig verksted når jeg skal ha service og har ingen betenkeligheter med det... Men når bilen er innenfor garantitiden så skal den vel til merkeverksted, men en 04 modell har ingen garanti lenger så det hadde jeg driti i! Ser ingen grunn til å fore det dyre merkeverkstedet med penger da...
eriklepe Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 kan du ikke bare vente til etter påske da? oljen blir ikke dårlig umiddelbart etter servicelampen begynner å lyse.
B_K___ Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Finnes det bensinstasjoner som skifter olje lenger? Jeg har bilen min hos et lokalt selvstendig verksted når jeg skal ha service og har ingen betenkeligheter med det... Men når bilen er innenfor garantitiden så skal den vel til merkeverksted, men en 04 modell har ingen garanti lenger så det hadde jeg driti i! Ser ingen grunn til å fore det dyre merkeverkstedet med penger da... Hehe, ja det er vel et selvstendig verksted i samme bygg som en shellstasjon like ved her jeg bor har vert der med min gamle E34 å nulla ut airbaglampa en gang så de har vertfall bmw utstyr +det er en bmw entusiast som jobber der men vet ikke hvilken olje de har der da.. Jeg har den Bmw premium select garantien enda da.. vet ikke om det har noen innvirkning på den garantien?? Bavaria stavanger skulla ha 2800 for servicen vertfall... Bruker du kun castrol på din du også?
B_K___ Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 kan du ikke bare vente til etter påske da?oljen blir ikke dårlig umiddelbart etter servicelampen begynner å lyse. jo kan jo det, men skal jo kjøre ganske langt. blir jo ca 2000km over service intervallen da... vil jo ikke at det skal se dårlig ut på serviceheftet. sist gang det ble bytta olje var på 53000, syns dette er litt lenge siden jeg...
eriklepe Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 det går nok helt fint, er nok de som kjører veldig mye lenger over enn det! Du får ta den 2000km FØR ved neste service da. God tur!
aloebiz.net Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Jeg kjøper Castrol SLX olje selv og ber de bruke den på verkstedet Men skal sies at broren min jobber på det verkstedet da
B_K___ Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 det går nok helt fint, er nok de som kjører veldig mye lenger over enn det!Du får ta den 2000km FØR ved neste service da. God tur! ja, det er jo det. det var jo kjørt 3000km over 50000km servicen.... tenkte jeg skulle bytte hver 10000 framover, neste service er på 100000km å det er vel en inspection 2 service? hehe, takk for det å takk for svar
B_K___ Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Jeg kjøper Castrol SLX olje selv og ber de bruke den på verkstedet Men skal sies at broren min jobber på det verkstedet da okei, da vet man vertfall hvilken olje bilen går på ja se der, det er jo en stor fordel da vet du den er i trygge hender men tusenb takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå