Gå til innhold

cd-spiller resetter seg selv


Anbefalte innlegg

har en sony cd-spiller( med usb) som resetter deg hver gang jeg skrur av bilen.. har fått høre at det bare er å koble fra en ledning bak spilleren. det jeg mener med resetter er for eks: når jeg stiller inn bass, og alle de der så må jeg gjøre det samme neste gang jeg starter bilen... samme med usb' funksjonen må leite meg fram til den sangen jeg hørte sist på. på forhånd takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to strøminntak på spilleren, 1 som skal være konstant koblet mot batteriet (memory) slik at spilleren husker innstillinger mv., og 1 som kobles mot tenning (vanligvis) slik at spilleren slår seg på når du vrir om tenninga.

Mest sannsynlig har du koblet begge kablene mot tenninga hvis spilleren ellers slår seg på når du vrir om nøkkelen. Løsningen er å sjekke tilkoblingene, og evt legge opp en kabel fra spilleren til batteriet dersom denne kabelen mangler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke jeg som har koblet spilleren i bilen.. kjøpte den sånn... og han som har koblet den har sikkert koblet 10 ledninger feil.. har prøvd og rette på dem.. ,men han ikke funne den røde ledningen som jeg skal koble "memory" kabelen opp mot... noe som vet hva som eventuelt skal stå på den røde kabelen`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rød og gul ledning ifra spilleren (ikkje bilen) du skal sjekke opp.

Rød ledning er remote og skal tilkobles tenningen. (står antagligt acc på den)

Gul ledning skal til batteriet. Den har med minne og hovedstrømmen går via denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på det sterkeste.. han som hadde bilen før meg har sikkert deltat i NM i ledninger... ser helt jæv**** ut bak på spilleren.. men den "memory"" og den røde er koblet sammen og de er igjen koblet til en lilla og hvit ledning. hvilken er det som skal kobles i hva? har funne en som er rød og hvit, den er ikke koblet til noe av de nevne over, er det noen som vet om det kan være denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det greiaste er å ha eit voltmeter eller multimeter for å måle spenningen på ledningene dine.

Skrur spilleren seg av når tenningen er av, skal rød ledning kobles til lilla/kvit ledning.

Sjekk om du har ein ledning ifra batteriet til stereoanlegget. Har du ikkje det, so kobl opp ein. (med sikring nær batteriet) Denne ledningen skal kobles til gul ledning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...