Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får en rar lukt i bilen etter at jeg har kjørt litt.

Merker det med en gang jeg står i ro, f.eks i ett lyskryss.

Da kommer det en slags svi lukt, eller kansje det lukter litt brent fra varmeapparatet.

Vanskelig og forklare....

Når jeg skulle kjøpe bilen, kom den forrige eieren og hentet meg på flyplassen. Da var det en sånn lukt i bilen, men han sa det var for at han var litt forsinket, så han hadde gitt på litt, for og ta igjen tiden..

Men lukten kommer ikke bare når man kjører hardt.

Ved helt normal kjøring også.

Vet ikke om det har noe og si, men det er effektanlegg på bilen.

Håper noen kan hjelpe.

Skrevet

Jeg har diverse lukter fra tid til annen... :P svidd cluch etter litt sladding på snøføre for eksempel. Det hender også at det lukter litt svidd olje av og til. Det var mye verre når jeg hadde lekkasje fra servo-oljebeholderen, men det hender at det dukker opp igjen fra tid til annen. Uvisst av hvilken grunn...

Har forresten automat jeg også.

Skrevet

Kan være att du har tett veivhusventilasjon, og en utrolig dårlig pakkning på toppdekslet. Det hadde jeg på min (525iA_2001), når jeg byttet toppdekselpakkningen så oppdaget jeg att den var like hard som glass, den er egentlig like myk som gummi originalt, så det kan jo være det som lager lukten i din bil. Kanskje pakningen din bare lekker "litt", da treffer oljedråpene rett på exosmanifolden og det blir litt røyk og noe lukt. Tørk av rundt motor ved toppdekkslet. så ser du om det er noe fuktighet etter noe kjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...