E28 TURBO Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Hatt endel trøbbel med det jeg har trodd var pluggfusk. Men i dag når jeg hengte på pc ser jeg at cal sunc signalet foranderer seg!!?? Sjekket at ikke trigger var løs. Og måtte justere tenning over 100 grader til slutt. Ca 20-30 grader hver gang jeg ruste motoren. Kan ikke skjønne annet enn at reimhjul går rundt på selve veiv tappen. Sporkile knekt..?? Eller overser jeg noe. Giverne til tenninga sitter på reimhjulet på veiva.
Gjest Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Kan ikke skjønne annet enn at reimhjul går rundt på selve veiv tappen. Sporkile knekt..?? Er det ikke bare å dykke nedi motorrommet å sjekke. Men det er vel ikke ukjent på M30 motorene. Du får jo forsterket hub til de. http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=447
E28 TURBO Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Hei Morten. Joda ,men har holdt på med bilen flere dg nå.. uten å ha skjønt stort, men kan ikke skjønne annet enn at det må være denne som er def. Ikke hørt om d før, men mulig det skjer fra tid til annen? Er det en turbo i den e 30 din. Lurer på om det ikke er en kompiss av meg som sate den sammen i sin tid? Den havnet iallefall på sørlandet. Sykt valsede skjærmbuer bak? Med 10 tom? Og m tech intriør..
Gjest Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Ja,skjønner det kan være frustrerende å finne ut av. Bilen på bildet er desverre spiker nå. Var en 2.3ltr turbo. En kar i Stavanger som satte den sammen siste ganga. 10" Azev A bak ja.
E28 TURBO Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Stemmer. Var med med ei svart b6 alpina og hentet denne bilen på sørlandet i 1999. Skal rive av reim hjul i morra:-)
Gjest Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Stemmer bra det. Var hos meg dere henta den. Husker godt den B6'en.Grom lyd i den
E28 TURBO Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Skrevet Mars 4, 2009 Jupp. 130,6 dp målte hifi klubben i stavanger... hehe
Frode_E30 Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Ka det ikke være instillinger som gjør at den forskyver tenninga? Syns det høres helt villt ut at sporkilen er knekt, men hvis det er et kjent problem så vet man jo aldri. Skumle greier dette..
Morty999 Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 høres ut som knekt kile gitt. men tenninga skal ikke flytte på det hvis det sitter fast. for du har vell kun 3 tapper på reimhjulet?
Frode_E30 Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Hviss han har autronic må han vel ha 3 punkts triggerhjul og kam føler. Men hva får kilen til å knekke i slike tilfeller? Kan vel ikke være så mye belastning på reima?
Kristov Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Det er hub'en som er dårlig. Tror det ligger en egen tråd om dette på PPF-forumet.
Morty999 Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 han har ikke kam føler grunnet han bruker org fordelern.
Kristov Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 han har ikke kam føler grunnet han bruker org fordelern. Det er vel feil - det er vel heller fordi han bruker 60-2 reimhjul at han kan droppe kam-trigger?
helgeb Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Hviss han har autronic må han vel ha 3 punkts triggerhjul og kam føler. Men hva får kilen til å knekke i slike tilfeller? Kan vel ikke være så mye belastning på reima? har ofte hørt om knekt kile på di gamle s- motorene iallefall
Morty999 Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 han har ikke kam føler grunnet han bruker org fordelern. Det er vel feil - det er vel heller fordi han bruker 60-2 reimhjul at han kan droppe kam-trigger? han har kun 3 tapper på reimhjulet sitt og IKKE 60-2 tenner. så han trenge ikke home giver med det oppsettet når han kjører org fordeler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå