Gå til innhold

Noen som vet hva de billige smidde Mahle gir av komp i M30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er riktig Morten, men da jeg bygde om til msd tenning måtte jeg ha på kam føler likevel fordi denne tenninga gir mer gnist så den pick up sensoren som jeg hadde ville blitt forvirra. Derfor borra jeg hull i sida på fordeler og satte inn en hallgiver der som får beskjed fra en trigger jeg har festet til rotor. Forholdet mellom tenninga (som er 3 triggere på) og immpulsen fra fra denne referanse giveren

vises som et prosent tall på pc skjermen. Det var dette tallet som begynte å forandre seg og og da trodde jeg triggeren på kam var løs. Men det var den ikke. Men dro av alt i går kveld og kan se ut som om medbringeren har rørt på seg i forhold til veiva.. Skal prøve å få på en avtrekker i dag og få dratt det av. Regner med om veiva ikke er skadd at jeg kjøper den fra ppf og prøver med den.

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nei tviler på d. Fordi Tennings triggerne sitter jo på svingningsdemperen som står i medbringer. Og hvis denne hadde ligget og sluret i forholde til veiv skulle ikke bilen ha gått. Den har nok bare flyttet seg noen få grader. Men er spent uansett!!...

Skrevet

Hva tror du?:-) Hehe joda stemmer var bekymret ei stund. Men visste seg når jeg fikk peilet olja i dagslys hadde den ikke brukt likevel. Også har jeg kjørt en komp test på den. Ikke helt jamn, men når jeg dro av plugghetta på den som var lavest komp på fusket den som fan, så går nok på alle.. Selv om jeg skulle ønsket at det var helt jevn komp:-)

Skrevet
  E28 TURBO skrev:
Hva tror du?:-) Hehe joda stemmer var bekymret ei stund. Men visste seg når jeg fikk peilet olja i dagslys hadde den ikke brukt likevel. Også har jeg kjørt en komp test på den. Ikke helt jamn, men når jeg dro av plugghetta på den som var lavest komp på fusket den som fan, så går nok på alle.. Selv om jeg skulle ønsket at det var helt jevn komp:-)

hehe, ser den. var det stor forskjeld på sylindrene da?

du kan jo ta en sylinder lekkasje test da. så finner du ut hvor, og hvor mye det er av lekkasje. :)

Skrevet

Vet d. Men orker ikke stresse med det. Den trykte nåla opp på 11.5 på to syl 11 på tre syl og 8,5 på en syl.. Dette var nr to.

Men dette ble gjort på kald motor, dette vil muligens rette seg noe opp ved varm motor da det er smidde mahle lav komp stempler i denne. Motoren har gått 15000km siden jeg fikk overhalt toppen og byttet stemplene så tror ikke at den er merkbart slitt. Bare kjørt på dyr 10/60 olje og kjørte 1,5bar ladetrykk i benk uten at den gikk noe varm så tviler/(håper ikke) på at der er stor lekk noe sted. :-)

Så gikk den fint ei stund også kom dette som først virket som pluggfusk..

Skal nå bestille det nevnte reimhjul fra ppf også vil det vise seg ved første pådrag om det er noe mer galt..

• 3 weeks later...
Skrevet

Byttet rotor igår og pluggene idag...igjen!

Prøvde champion. Men fusker enda ved ladetrykk på over ca 1 bar..

Har vært innom vidar strand og anders ringstad. Vidar kunne se på bilen med meg neste uke og Anders mente d måtte være pluggene. Derfor prøvde jeg det. Den går rent og drar fint og alt ok, helt til jeg ladder for mye. 1 og 2 gir full hjulspinn og tredje mer ladetrykk og buff og huff står fast gutter og jenter, noen som har flere ideer. Prøvde å justere åpning på pluggene ,men det funket ikke for å si d mildt. Kjørte og med standard åpning under benking og da gikk den fint som f.

Skrevet

Jeg sleit som faen med tenning på M30`n jeg hadde.. Brukte org fordeler med 8mm silicone ledninger å grom autronic coil samt msd sluttrinn, å måtte selv med platinum plugger ha 0.5mm åpning...

Har du sjekket pluggledningene dine?

Jeg hadde først nye org kabler, å de varte vel kanskje 50mil med sterk coil... Da kom slike problemer du nevnte her..

Skrevet

OK! Har kjørt ca 100 mil med disse plugg ledningene! De er nye orginale. Men har de gamle og de er ikke noe galt med. Kanskje prøve de da.. Også eventuelt få lagd meg 8mm ledninger. Har orginal 7 mm nå. Skal prøve etterpå. Har msd boks og msd booster coil..

Takk for tips! Skal prøve og gi tilbake mld

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...