E28 TURBO Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Dette er riktig Morten, men da jeg bygde om til msd tenning måtte jeg ha på kam føler likevel fordi denne tenninga gir mer gnist så den pick up sensoren som jeg hadde ville blitt forvirra. Derfor borra jeg hull i sida på fordeler og satte inn en hallgiver der som får beskjed fra en trigger jeg har festet til rotor. Forholdet mellom tenninga (som er 3 triggere på) og immpulsen fra fra denne referanse giveren vises som et prosent tall på pc skjermen. Det var dette tallet som begynte å forandre seg og og da trodde jeg triggeren på kam var løs. Men det var den ikke. Men dro av alt i går kveld og kan se ut som om medbringeren har rørt på seg i forhold til veiva.. Skal prøve å få på en avtrekker i dag og få dratt det av. Regner med om veiva ikke er skadd at jeg kjøper den fra ppf og prøver med den.
Morty999 Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 har du kjørt lenge med dette så kan veiva ha blit "slipt" ned. har vært borte i det samme desverre
E28 TURBO Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Nei tviler på d. Fordi Tennings triggerne sitter jo på svingningsdemperen som står i medbringer. Og hvis denne hadde ligget og sluret i forholde til veiv skulle ikke bilen ha gått. Den har nok bare flyttet seg noen få grader. Men er spent uansett!!...
E28 TURBO Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Da var synderen funnet. Så må d vurderes om det skal byttes remhjul. Ser ganske bra.., men lurer på å bytte da der er litt slitespor etter simmering
///M-sport Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 se der ja. mye ball en så liten ting kan lage blei lettet nå eller? du som var redd at motoren hadde gått åt skogen?
E28 TURBO Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Hva tror du? Hehe joda stemmer var bekymret ei stund. Men visste seg når jeg fikk peilet olja i dagslys hadde den ikke brukt likevel. Også har jeg kjørt en komp test på den. Ikke helt jamn, men når jeg dro av plugghetta på den som var lavest komp på fusket den som fan, så går nok på alle.. Selv om jeg skulle ønsket at det var helt jevn komp:-)
m20b25turbo Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 bra det ordnet seg når du testa komp, fikk du da utskrift med kompresjonen i tall eller i søyle diagram?
///M-sport Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 E28 TURBO skrev: Hva tror du? Hehe joda stemmer var bekymret ei stund. Men visste seg når jeg fikk peilet olja i dagslys hadde den ikke brukt likevel. Også har jeg kjørt en komp test på den. Ikke helt jamn, men når jeg dro av plugghetta på den som var lavest komp på fusket den som fan, så går nok på alle.. Selv om jeg skulle ønsket at det var helt jevn komp:-) hehe, ser den. var det stor forskjeld på sylindrene da? du kan jo ta en sylinder lekkasje test da. så finner du ut hvor, og hvor mye det er av lekkasje.
E28 TURBO Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Skrevet Mars 6, 2009 Vet d. Men orker ikke stresse med det. Den trykte nåla opp på 11.5 på to syl 11 på tre syl og 8,5 på en syl.. Dette var nr to. Men dette ble gjort på kald motor, dette vil muligens rette seg noe opp ved varm motor da det er smidde mahle lav komp stempler i denne. Motoren har gått 15000km siden jeg fikk overhalt toppen og byttet stemplene så tror ikke at den er merkbart slitt. Bare kjørt på dyr 10/60 olje og kjørte 1,5bar ladetrykk i benk uten at den gikk noe varm så tviler/(håper ikke) på at der er stor lekk noe sted. Så gikk den fint ei stund også kom dette som først virket som pluggfusk.. Skal nå bestille det nevnte reimhjul fra ppf også vil det vise seg ved første pådrag om det er noe mer galt..
E28 TURBO Skrevet Mars 21, 2009 Forfatter Skrevet Mars 21, 2009 Byttet medbringer så skjedde dette: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=109145 Hehe Stadig noe nytt. Det er iorden nå, men bilen går som du skjønner ikke skikkelig enda.. Venter nytt fordeler lokk og rotor.. Så får vi se:-)
E28 TURBO Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Skrevet Mars 25, 2009 Byttet rotor igår og pluggene idag...igjen! Prøvde champion. Men fusker enda ved ladetrykk på over ca 1 bar.. Har vært innom vidar strand og anders ringstad. Vidar kunne se på bilen med meg neste uke og Anders mente d måtte være pluggene. Derfor prøvde jeg det. Den går rent og drar fint og alt ok, helt til jeg ladder for mye. 1 og 2 gir full hjulspinn og tredje mer ladetrykk og buff og huff står fast gutter og jenter, noen som har flere ideer. Prøvde å justere åpning på pluggene ,men det funket ikke for å si d mildt. Kjørte og med standard åpning under benking og da gikk den fint som f.
Ola. Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 Jeg sleit som faen med tenning på M30`n jeg hadde.. Brukte org fordeler med 8mm silicone ledninger å grom autronic coil samt msd sluttrinn, å måtte selv med platinum plugger ha 0.5mm åpning... Har du sjekket pluggledningene dine? Jeg hadde først nye org kabler, å de varte vel kanskje 50mil med sterk coil... Da kom slike problemer du nevnte her..
E28 TURBO Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Skrevet Mars 26, 2009 OK! Har kjørt ca 100 mil med disse plugg ledningene! De er nye orginale. Men har de gamle og de er ikke noe galt med. Kanskje prøve de da.. Også eventuelt få lagd meg 8mm ledninger. Har orginal 7 mm nå. Skal prøve etterpå. Har msd boks og msd booster coil.. Takk for tips! Skal prøve og gi tilbake mld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå