Gå til innhold

Noen som vet hva de billige smidde Mahle gir av komp i M30

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

kan virke som om jeg har hatt mye komp. For nå har topp pakning gått igjen event sprekt topp. Bobler i kjølevannet nå.. hehe :twisted:

Så nå må nok motor ut og opp .. igjen .

Men har slitt mye med at gnist har blitt blåst uit og tenningsbank. Kan virke som om stemplene jeg kjøpte ikke ga sa lav komp som jeg trodde.

Skrevet

att du har for mye komp skal ikke ha noe å si, dette skal bli mappet til det når anders har mappa den, så om du ha 8 el 8,5 i komp så gjør ikke det noe, det skal ikke være tenningsbank når den er mappet uansett..

Skrevet

Ja men nå har jo både Ringstad og Krister halvorsen mappet den og fått tenningsbank hos begge. Og det var Ringstad som var inne på at den ene mm på stemplet som disse er lavere kanskje ikke akkurat senket komp fra 10,5 til 8.. Jeg er ikke sikker hvor mye de senker komp. Tennings banken kommer når komp er for hard fordi den blåser ut knisten så fusker den også kommmer det. Så kan jo hende jeg kjører runst med 10:1 i komp for alt jeg vet

Skrevet

ja, men om du har 8 eller 10 i komp skal ikek ha noe å si, fordi når han mapper den så skal det utlignes med tenninga når han mapper. så det skal ikke ha noe å si. ;)

Skrevet

Jeg mener å huske at de stempla gir ca 8,5:1..

Det som er litt verre, er at utformingen av forbrenningskammeret i toppen, er for kantete... Det er ikke laget for slik effekt og overlading..

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...