Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei trenger litt innput. får ikke solg turboen min.

så da tenker jeg å bruke den selv

tanken er en M42 2,04 liter med gt3071R 700382-3 med spes T3 turbin hus A/R 0.82 fra ATP. Skal kjøre ca 1 til 1,25 Bar

Er det noen som har brukt denne turboen til 2 liter? hvilke model og A/R

Alt er av interesse men det jeg lurer mes på er når nås max trykk / RPM

samme om det er andre bil merker.

iqtzmr1ta8pxxjtv7k7h.jpg

zs0flse6h1qr1f2ddce4.jpg

Skrevet

kan se for meg det ja. hadde beregnet den på 2,5l Har det orginale huset også et t28 A/R 0,64 em med wastegate hendel kan jo bruke det.

Skrevet

En kompis kjører en sånn på sin 2L Calibra turbo. Kommer hardt ved 4500-5000rpm, så den kan nok bli litt seig å spinne igang med så stort hus. Han har 420hk @ 1,2 bar på 98okt. (med skikkelig preppa motor).

Skrevet
For ikkje du solgt den? Kva pris du hadde tenkt deg da?
har betalt 1476 usd for alt. tenkte rund 9000.- har kvitering org eske
Skrevet
For ikkje du solgt den? Kva pris du hadde tenkt deg da?
har betalt 1476 usd for alt. tenkte rund 9000.- har kvitering org eske

hei

på hvilken USD kurs betalte handlet du? om du vil bli kvitt den og kan la det gå i null sånn noenlunde kan jeg være inntr! :wink:

Skrevet

Ville ikke satset på denne turboen på en 2L 16v, vil lade alt for seint og du vil få en lite kjørbar motor.

Er enig med kimmit, sats på en liten turbo med 0.63 eksos. Kommer selvsagt ann på hvor mye effekt du satser på, men mener å huske kimmit har pen pris på små kvalitets turboer.

Skrevet

Den koster med den svenske krona pr. dags dato 10 510 kr + frakt ny. Fra f.eks pure-pf.com, som har utrolig bra priser på GT serien, trolig de billigste i skandinavia.

Skrevet

tanken miner en GT2860RS med 0,64A/R men kan ikke sitte igjen med en ubrukt turbo.

men nå har jeg da denne turboen. og det er derfor jeg laget denne tråen.

:cry:

Skrevet
Den koster med den svenske krona pr. dags dato 10 510 kr + frakt ny. Fra f.eks pure-pf.com, som har utrolig bra priser på GT serien, trolig de billigste i skandinavia.

bra pris 10395+frak ca 500 + toll =13618nok vist du ikke bor nær grense og popper over og henter selv.

Skrevet

PPF trekker fra svensk moms, så prisen blir omtrent eksakt den samme som jeg oppga. ;)

Skrevet

Eh, ja.. :)

Sier igjen, prisen blir omtrent lik.

13500sek minus 25 % (3375sek) = 10 125SEK

Så kommer frakt, 500 SEK, da er vi oppe i ca 10700 SEK, som igjen er 8365 NOK.

Så kommer noen hundrelapper i behandlingsgebyr i tollen, før du må betale norsk moms. La oss si et røft overslag 9000NOK x 1,25 = 11 250 NOK

Enda da har jeg tatt godt overslag på både frakt og tollgebyr..

Sparer ca en 1000 lapp om du får sendt turboen til svensk adresse og drar over å henter den selv og reiser hjem som kriminell (De trekker selvsagt ikke fra svensk moms ved forsendelse til svensk adresse).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...