Gå til innhold

Bakfjærer til E36 Touring

tommyfo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er på jakt etter noen bakfjærer som senker 10-15mm til E36 Touring. Samme fjærer bak på touring og cab? Alle cab originalt senket?

Hvis ja på begge disse spørsmålene skulle det jo bli litt lettere å få tak i fjærer, noen som kan bekrefte??

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alle e36 med unntak av compakt har samme bakstilling og vektfordeling 50/50 så kan du fysisk sett bruke hvilken som helst fjær fra hvilken som helst e36, det jeg ville sjekket opp er om Touring har lov til å laste mere i bagasjen enn andre e36.

Hva med juster bare fjærer bak da? jeg veit FK leverer kun bakfjærer med justerings kopp til e36 touring og da får du den høyden du vil ha 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Np har jeg fått prøvd med M3 Cab bakfjærer, og bilen ble betydelig høyere enn originalt :?

Den ble såpass høy bak at det i kombinasjon med 30mm senk foran bare ser dumt ut.

Kan nevne at jeg tidligere har målt høyden med originalfjærer, og den hadde normal høyde.

Tror det blir bestilt nytt 30/15mm senkesett fra Weitec da i nærmeste fremtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av bilen med originale fjærer bak:

s7yy2f1ysdu52lyfks4l.jpg

Bilde med M3 Cab fjærer og M-tech dempere:

6dwgqq7nnj5j38py1j4w.jpg

Er jo fornøyd med stivheten i fjærene, men hadde jo håpt at bilen skulle bli litt lavere. Kan se ut som om jeg har fått tak i originale M-tech bak-fjærer tilhørende touring, må vel prøve å se om det blir bedre tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilde 1,hvor mye har du senket foran og med hva?Går det ann å bare senke foran og ha original bak?

Er 30mm Weitec foran på begge bilder. Er jo ingen problem å gjøre det, men bilen blir jo litt merkelig på en måte, litt stiv foran og myk bak.. Dog er ikke disse Weitec-fjærene så veldig stiv, men såklart noe mer enn originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...