Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann ! :P

Eg er så sinnsjukt irritert over noe med min e39 at eg veit ikkje kva eg gjer snart (og veit det er mange andre som har samme problem)..

Det er desse FORBANNA (unskyld uttrykket) småsteinene som kommer inn imellom felgene/bremsene, og det kjem lyder som minner om bestemora mi sin golf frå 1979, og det som verre er .. :evil:

Det er rett og slett flaut å komme køyrende forbi folk.

Problemet hadde ikkje vore stort om dette hadde intruffet 1 gong i måneden, men slik som det er no skjer dette omtrent kvart 5 minutt! :shock:

Med vinter-stålfelgene skjer ikkje dette så veldig ofte, ein gong i blant. Men med m6 sommerfelgene er det heilt HÅPLAUST..(pga dei kaster småstein mykje lettere opp ifrå gata, eller noe..)

TIPS? LØYSINGER? Kva må til for å ende denne sinnsjuke plagen som gjer meg i dårlig humør kvar gong er ruller igjennom gata og halve sentrum snur seg etter denne sinnsjuke lyden... !?

Mvh ein frustrert E39 eiger ... :stupid:

Skrevet

fjern dem.

dette gjorde eg etter vinteren i fjor. var også lei.

kansje ikke og anbefale på lys bil ,men min er sort så der går det bra...

Skrevet

Hadde samme problem på min.

Ta av hjulet og bremsesiva, så bøyer du ut den delen av skjoldet som ligger rundt navet og kapper det av. Da beholder du resten av sjoldet på plass og skrapelydene er borte, gjorde dette i fjor sommer og er veldig fornøyd..

:D

Skrevet

Kort oppsummert så er det vel en bedre løsning med facelift bremseskjold samt tette to hull nederst på spindelen(?) om jeg ikke husker helt feil nå!

Skrevet

Det finnes også en enkel mod. på bremseskjoldet som du setter på i overkant på skjoldet. Det har jeg gjort , samt at jeg skar ut et "V" formet stykke i undekant på skjoldet rett under navet. Problemet er borte for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...