Torminator Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Vil gjerne ha en diff med brems på min E36 320i '98. Samtidig vil jeg gjerne ha en diff med litt lavere utveksling slik at jeg slipper å ha 3000rpm i 100km/t. Ser da at M3 3,2-diff har 3,23 i utveksling (har hørt at 320 kan bli litt lat med 3,15 fra 325) og lurer på om denne går greit å montere på 320 dersom man også bytter travers? Min travers er ganske så rusten, så tror jeg må ha ny uansett... Er det noe annet som må byttes? Stikkakslinger? Mellomaksel? Noen som har formeninger med dette? Eller har prøvd/ erfart det? Kom med innspill folkens!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Må bytte hele bak stillinga. Travers, driv aksler, hubber og det meste er forskjell. Så er jeg ikke sikker på om den har 4 eller 6 bolt, til mellom akselen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Det er 6-bolt på mellomakslingen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2009 Da spørs det om det ikke bare blir 325 diff med 3,15 utveksling... Får bare håpe at den ikke blir altfor lat... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 samme tenkte jeg en 323 eller 325 diff på 316 da hehe, driter i om d en blir lat fordi det er jo den uansett, så tenker heller på økonomimessig enn å ha 3000 rpm på 100 km kjører som oftest på lang strekninger uansett. må jeg bytte mye eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2009 Hva slags utveksling er det på 323 diff da? Noen differ med brems som har mellom 3,45 og 3,15 utveksling og som er lette å sette på 320? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 har ikke peiling men 323 og 328 har samme diff så du får endel lavere rpm med den så d anbefales fremfor 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå