Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det noe for seg å bytte til JE stempel eller bør man bytte mere for å kunne kjøre mere trykk?

kjører nå med 0,5, kunne tenkt meg mot 1.

skal kjøre megasquirt

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Smidde stempler er ikke overkill om du vil opp i 1 bar's ladetrykk.

Kjører du 1 bar på std stempler så lever de på lånt tid.

Over lengre tid så går de i stykker for de aller fleste som kjører med org.

Skrevet

ok, tenkte mer på om det var vits i å bytte stempler og ikke råder? eller om jeg bør gå for å skaffe meg skikkelige råder med det samme?

Skrevet
Smidde stempler er ikke overkill om du vil opp i 1 bar's ladetrykk.

Kjører du 1 bar på std stempler så lever de på lånt tid.

Over lengre tid så går de i stykker for de aller fleste som kjører med org.

Merkelig.. har ikke jeg vært borti.

Ppf mener jo selv at disse motoren tåler fint 3-400 hk orginal motor!

Regner med de fleste du veit om/lest om har et kjempe bra sprut/map?

Skrevet
ok, tenkte mer på om det var vits i å bytte stempler og ikke råder? eller om jeg bør gå for å skaffe meg skikkelige råder med det samme?

Rådene tåler mye orginalt disse og..

Skrevet

Merkelig.. har ikke jeg vært borti.

Ppf mener jo selv at disse motoren tåler fint 3-400 hk orginal motor!

400hk har du vel med 1Bar?

Backis:

Kolvarna ger sig alltid förr eller senare.

Ringlanden spricker eller så går kolven av vid bulten. Vi har sett måååånga exempel på det.

400hk är lugnt, sen är det bara en tidsfråga.

Så med 1 bar ligger du på grensen,så kan det diskuteres om det lønner seg å ligge på grensen.Eller koste på seg smidd innmat.

Skrevet

Merkelig.. har ikke jeg vært borti.

Ppf mener jo selv at disse motoren tåler fint 3-400 hk orginal motor!

400hk har du vel med 1Bar?

Backis:

Kolvarna ger sig alltid förr eller senare.

Ringlanden spricker eller så går kolven av vid bulten. Vi har sett måååånga exempel på det.

400hk är lugnt, sen är det bara en tidsfråga.

Så med 1 bar ligger du på grensen,så kan det diskuteres om det lønner seg å ligge på grensen.Eller koste på seg smidd innmat.

1Bar har du ca 300 mere med sprut.

Ppf har jo også lagd et slik snik løsning på denne motoren..

Med større dyser, pocshe lmm, turbochip og 3,5mm mls.

De sier det ca blir 350 ved 1,4bar vis jeg ikke husker helt feil. Dette er jo også på orginal innmat.

Skrevet

Syns du operterte med litt rare tall nå a-dekk.

Har blitt lært noe sånn som at hver hekto ladd(0.1bar) gir rundt regnet 10%.

Dvs at 1 bar på 192 orginale hk burde gi teoretiske 384hk.

Siden motoren sannsynligvis ikke er ny,så sier vi 350-360hk.

På hjula vil vel dette gi vel drøye 300.

Skrevet
Syns du operterte med litt rare tall nå a-dekk.

Har blitt lært noe sånn som at hver hekto ladd(0.1bar) gir rundt regnet 10%.

Dvs at 1 bar på 192 orginale hk burde gi teoretiske 384hk.

Siden motoren sannsynligvis ikke er ny,så sier vi 350-360hk.

På hjula vil vel dette gi vel drøye 300.

Det rareste er vel å anta at "så mye overlading=så mye hk økning"...

Unntaket er kansje viss du måler i plenum,men det er det ikkje alle som gjør.

Likevel kan det være store forskjeller,og da tenker eg på om det brukes samme innsug,er det modifisert plenum,er innløpa forlenga/forkorta/diameter forandra kontra orginalt,hvordan whirl er tiltenkt,hva er effektivitetsgraden til IC,rørlegging,forandring i baktrykk og forskjellen som oppstår der under trykk osv..og da vil kammenes konstruksjon også kansje gi variasjoner,spesielt ved separasjon pga overnemnte forandringer.

336mik er likevel unnskyldt ettersom han sier "rundt regnet" og "teoretisk" :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...