Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1Bar har du ca 300 mere med sprut.

Bmwandreas

Moderator

Bromsade nyss en M50B25 med dubbla insugskammar till 404hk@550nm vid 1 bar på bf 95.

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Syns du operterte med litt rare tall nå a-dekk.

Har blitt lært noe sånn som at hver hekto ladd(0.1bar) gir rundt regnet 10%.

Dvs at 1 bar på 192 orginale hk burde gi teoretiske 384hk.

Siden motoren sannsynligvis ikke er ny,så sier vi 350-360hk.

På hjula vil vel dette gi vel drøye 300.

Prøv en i benken så ser du terorien din ikke stemmer... det du snakker om er en "tommefingel regel" kaller jeg det da... Men mange andre ting som spiller inn.. Så er nok ikke så rare tall nei..

Men det er nok ikke umulig å klare 300hk på hjula heller, men skal mye fintuning til på en chip f.eks. Dette er mye enklere å få til med sprut.

Skrevet
Syns du operterte med litt rare tall nå a-dekk.

Har blitt lært noe sånn som at hver hekto ladd(0.1bar) gir rundt regnet 10%.

Dvs at 1 bar på 192 orginale hk burde gi teoretiske 384hk.

Siden motoren sannsynligvis ikke er ny,så sier vi 350-360hk.

På hjula vil vel dette gi vel drøye 300.

Nå må du også ta forbehold om effekttapet i grunneffekt siden man må trekke tenningen for å trygt kunne kjøre 1bar. Så grunneffekten blir vel nærmere 160-170hk for å kjøre 1bar, enn 192 :wink:

Skrevet

1Bar har du ca 300 mere med sprut.

Bmwandreas

Moderator

Bromsade nyss en M50B25 med dubbla insugskammar till 404hk@550nm vid 1 bar på bf 95.

Dette kommer også veldig ann på hvem som bremser..

På ppf stiller de kammer osv som kan hente mye hester, og doble innsugskammer gjør MYE og dette er da ingen orgianal innmat som vi snakker om her.. I tillegg er det sikkert et sprut på noen av disse, noe som gjør det enklere å hente de siste hestene i forhold til folk som kjører med chip som ikke er lagd i benken.

Skrevet

Jeg har jo en 325turbo nå.. hadde vært morsomt å benka denne nå for å få litt fakta på bordet.. Skal se hva jeg kan få til, er jo enkelere å få solgt kansje og med dokumentasjon på antall hk :lol:

Skrevet
så orginal motor, kina manufoil\turbo, og en grom datasprut, er nok til å hente ut 350.400 hk?

MS holder det, og større dyser og en som er flink til å mappe.

Må jo ha en turbo som klarer å levere litt da..

Skrevet

Altså,man må jo regne ting ut fra grunn effekt.

Hvis man hadde benket en bil med "spesial" innsug,og andre kammer,så ville man muligens fått en annen grunn effekt også.

Dette er tenkt ut ifra en orginal motor,og da er 1 bar ca dobbel effekt.

Jeg så dette på min s38 da jeg benket den,og den ga ca 276 "grunn hester".Dette mener jeg er realistisk,siden motoren har litt polerte kanaler i toppen,94mm boring(snaue 100ccm mer enn orginalt),og lavere kompresjon.

Benken dette ble målt i kan karakteriseres som streng.

Skrevet

m50b25 er jo både enkel og billig og bygge på.. Et kina grenrør som man forsterker litt smått holder lenge.. Ang fløden så klarer de seg helt ok.. ikke uber grymt men ok.. Problemet er at de sprekker.. derfor må de forsterkes litt.. Smekker man e85 og mls på en b25 pluss et datasprut så går det lenge..

Det som dreper stemplene er tenningsbank og mye varme.. e85 brenner mye kaldere og er utroli vanskli og få bank på..

Mls pakning pluss bolter kan sikker a-dekk svare på pris på.. men jeg tipper max 4000..

På ebay får du kjøpt pnp megasquirt til m50 motorene.. ca 5000..

A-dekk selger turbo kit og jeg husker ikke pris men la oss si rundt 10 000 så får han korrigere meg..

Da har vi nesten kommet opp i 20 000.. kommer allti litt små pjask i tillegg.. men for 22 lapper skal det være fullt muli og få en slik motor sammen og med helt ok effekt.. Alt fra 350 til litt over 400hk.. Kommer ann på hvem som mapper og måten den mappes på..

Bare en smidd innmat kan jo fort komme opp i 20 000kr med dagens kurser!

Så synes dette var en grei oppskrift jeg dersom du vil ha god effekt og ikke bruke alt du har og litt til på en motor!

Om noen er totalt uenige så kjør diskusjon!

Skrevet

:D:!:

Må legge til at denne motoren har jo underspyling av stempler og.

MLS og arp ca 4700

Men det kommer jo en del penger i tillegg med tanke på maskinering, planinga av topp og blokk.

Du er inne på en pris som er realistisk spør du meg, men kommer jo helt ann på hvor prisbevist du er og hvor mye man kan gjøre selv (evt kjenner folk som kan gjøre div små jobber). Er fult mulig å få mye morro for pengene i en slik motor.

Skrevet
m50b25 er jo både enkel og billig og bygge på.. Et kina grenrør som man forsterker litt smått holder lenge.. Ang fløden så klarer de seg helt ok.. ikke uber grymt men ok.. Problemet er at de sprekker.. derfor må de forsterkes litt.. Smekker man e85 og mls på en b25 pluss et datasprut så går det lenge..

Det som dreper stemplene er tenningsbank og mye varme.. e85 brenner mye kaldere og er utroli vanskli og få bank på..

Mls pakning pluss bolter kan sikker a-dekk svare på pris på.. men jeg tipper max 4000..

På ebay får du kjøpt pnp megasquirt til m50 motorene.. ca 5000..

A-dekk selger turbo kit og jeg husker ikke pris men la oss si rundt 10 000 så får han korrigere meg..

Da har vi nesten kommet opp i 20 000.. kommer allti litt små pjask i tillegg.. men for 22 lapper skal det være fullt muli og få en slik motor sammen og med helt ok effekt.. Alt fra 350 til litt over 400hk.. Kommer ann på hvem som mapper og måten den mappes på..

Bare en smidd innmat kan jo fort komme opp i 20 000kr med dagens kurser!

Så synes dette var en grei oppskrift jeg dersom du vil ha god effekt og ikke bruke alt du har og litt til på en motor!

Om noen er totalt uenige så kjør diskusjon!

er det mange ulemper med e85?

ser det er firmaer i sverige som har sluttet å mappe på e85 pga flere motorras. why`?

Skrevet

Ikke ulemper igrunn.. er min mening.. Men er litt vanskeli og mappe de rikti.. Bensin hører man tenningsbank om man gjør en feil på mapp.. E85 hører man sjelden noe.. Å plutseli spruter man altfor mye e85 inn i sylindern og man får stempel låsing da væsken ikke kan komprimeres..

Men det er jo værste tilfelle.. og det skjer sjelden..

Men mange som tenker at e85 tåler alt og mapper bilen til 0.8 bar for så å justere trykket opp til 1.3 etterpå.. da går det gærnt..

Men sikkert mange her innpå som kan mere om mapping her enn meg.

Ta kontakt med christer som jobbet for autokvikk før.. han driver eget tuning firma nå.. han har stål kontroll!

• 2 weeks later...
Skrevet
hva er forresten meningen med dobbel innsugskam?

kan ikke skjønne hvordan det virker... link?

Man erstatter eksoskammen med en innsugskam,siden det gir effektgevinst.

Skrevet

Man erstatter eksoskammen med en innsugskam,siden det gir effektgevinst.

Hei.

Noen formening om hvor mye det er å hente av dobbel innsugskam?

er dette en bra mod for turbo only eller uansett?

Noen som vet hvilke dyser som er greie å sette på om man vil kjøre med sprut og e85 på 0.5-08 bar?

(Håper ikke spørsmålet ble offtopic)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...