Gå til innhold

(?) USB vs AUX, Radio Business vs Pro., Hi-Fi vs Hi-Fi pro


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en ny 116d med M-pakke, Avantage+Comfort fra forhandler. Jeg var i tvil om jeg skulle velge Hi-Fi eller Hi-Fi pro. (tenker på hørselsskader slik som tinitius på sikt, jeg valgte Hi-Fi)?

Neste valg var Business eller Professional radio. Slik som jeg skjønte det fikk jeg ikke mer lydkvalitet med Pro. vs. Business og valgte derfor Business?

Jeg hadde lyst på USB men det ble bare levert med Radio Pro. Kan jo kjøre med AUX og styre musikken direkte fra i-pod en med 1 m. ledning. Synes det var litt drøyt med kr. 5000 i tillegg for å kunne styre den fra rattet. Er i tvil om jeg skulle ha slengt kr. 9000 ekstra på bordet for å få værsting anlegget med USB og radio pro. inkl.?

Har dårlig impulskontroll når det gjelder volum knappen og er som sagt redd for tinitus eller annen faenskap på sikt, men det hadde jo vært fett med krystall lyd i ny BMW da. Bilen går snart i lås og ønsker derfor tilbakemeldinger på dette her i forumet?

Vet jeg får igjen pengene på Hi-Fi når jeg en dag selger den men er i tvil om det er verdt de ekstra kr. 9000 for Hi-Fi pro., radio pro. og USB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare buiness radio, den er ikke veldig bra. Den viser bla. ikke navn på sanger du spiller fra brente MP3 plater.

Den er generelt ganske kjip.

Nå vet jeg ikke om det er forsterker i Hifipakken, det bør det være, for forsterkeren i Business radioen er søppel.

Jeg irritere meg hver dag over at jeg ikke kjøpte bedre radio og høytalere.

Jeg trodde USB bare kostet 1500 ekstra? Det er det verdt for å slippe å dille med ipoden mens man kjører.

Jeg tror ikke at du trenger hifi-pro, hifi + radio pro + usb/ipod tror jeg er tingen.

Kan du ikke prøve hos en forhandler ?

Det minste du må gjøre er å gå for radio-pro! spilleren begrenser mer enn høytalerne (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar.

Godt å høre erfaringene til noen som har road testet radio business. Nå vet ikke jeg om du har Hi-Fi pakken med radioen din men det sa de på BMW er det mest vesentlige løftet. Har tenkt på å bestille med radio pro. og USB. Det er kr. 5000 ekstra, men det tror jeg det er verdt. Da er det bare kr. 4000 til så får du Logistics7 lyd anlegget til BMW (lydstudio kvalitet). Jeg tenker som så: "jeg har ikke råd til en feit BMW med 3.0 L. sekser motoren så da skal jeg faen meg ha det feiteste understellet og anlegget i hvert fall".

Jeg tror jeg kliner til og går for Hi-Fi pro. (Logistic7), radio pro. og USB. det er kr. 9000 ekstra, men hvis jeg skal ha bilen i en del år (som jeg har tenkt til) får jeg mye musikk/kjøreglede for de tusen lappene. Det er jævlig kjedelig å sitte å kjøre og irritere seg over at man kneip på noen tusenlapper. Da er det for sent å gjøre noe med det.

Om ett år eller to har jeg tenkt å data-tune motoren. Da går det fra: 115HK/260Nm til 143 HK/325Nm for kr. 6000. Ultimo heter firmaet og de virker mest seriøse og kompetente på dette området.

Jeg har vært inne på BMW tilbehørs sider og du kan oppgradere med Alpine høytalere. Vet ikke om du må ha radio pro. for dette eller ikke. Du kan jo høre med BMW om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt Hi-Fi sammenlignet med Hi-Fi pro. (Logic7 anlegget ditt)?

Tror du det holder å slenge kr. 5000 på bordet for radio pro. og USB (har allerede bestilt med Hi-Fi) eller synes du jeg skal bla opp kr. 4000 til for å få Hi-Fi. pro. (Logic7) også?

Tenkte at Hi-Fi, radio pro. og USB kanskje holder men jeg er redd for at jeg vil sitte å irritere meg og lure på om jeg skulle bestilt med Logic7 også?

Hvis det er noen som har hørt forskjellen på disse to Hi-Fi anleggene ville jeg blitt svært glad for tilbakemeldinger siden bilen min går i lås på BMW fabrikken min om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg vet er at det er flere verdens hav mellom orginal med pro spiller og d jeg har nå, men vet ikke om pro spilleren er en selvstendig enhet eller ikke?

jeg tror nok jeg muligens ville gått for det største når du skal ha helt ny bil, min vra jo demo bil og er da skikkelig godt lastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ett år eller to har jeg tenkt å data-tune motoren. Da går det fra: 115HK/260Nm til 143 HK/325Nm for kr. 6000. Ultimo heter firmaet og de virker mest seriøse og kompetente på dette området.

Det er vel ikke 115/260 i de nyeste 116i, det er vel 12x hester i disse??

Det er jo 143/200 i min 118i.

Er du sikker på at det ikke er en dieselbil de har sjekket for deg? 115hk er vel kanskje den gamle 118D motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logic 7 er ikke lenger det "største/beste" musikkpakke-alternativet til BMW, det nyeste heter BMW Individual High End Audio system.

Jeg har hørt alle de ulike anleggene unntatt dette nyeste, og for meg er gamle Logic7 et minstekrav.

Men det skal sies at jeg er meget glad i lyd og kresen ang. hvordan jeg oppfatter denne! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sjekket litt og vært inne på de respektives lands BMW homepagene.

I norge får man standard, Hi-Fi og Hi-Fi pro. Sistnevnte på 300 W. og ti høytalere. I england får man Logitech7 på 400 watt og 13 høytalere og i U.S.A. får man som standard Hi-Fi og kan oppgradere til Logitech7.

Det virker ikke som man nå får levert Logitech7 på 1-serien i Norge. Det står på BMW international homepage under tech. guide at Logic7 ikke er tilgjengelig på 1-serien:

http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... nal_logic7

1-serien har som topp anlegget Hi-Fi pro.:

http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ofessional

Er det noen som har hørt forskjellen mellom vanlig Hi-Fi og Hi-Fi professional og som kan fortelle meg hva de synes om forskjellen mellom disse to anleggene og om de eventuelt synes det er vært de ekstra kr. 5000 for å få Hi-Fi pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig Hifi-anlegget er i mine øyne ikke noe særlig bedre enn standard/business-anlegget. Ja, det spiller noe høyere, og "litt klarere" på høyt volum, men der stopper det også. For meg mangler det dybde, og muligheten til virkelig å "trøkke til" når det gjelder! Pluss jeg syns det er lite "klarhet" i lyden.

Når det gjelder HiFi Professional Logic 7 DSP så er det virkelig en nytelse for oss som liker hifi-lyd!

Anlegget spiller høyt, det spiller krystall-klart både fra de laveste bass tonene til de høyeste diskantene, og selvfølgelig i mellomregisteret også!

Man kan velge ulike settings mtp DSP, og uansett hvordan man stiller inn anlegget, så føler man at bilen er en rullende konsertsal!

Som nevnt over har jeg enda ikke hørt BMW Individual High End Audio system, men neste gang jeg skal bytte bil, så er nok også dette anlegget et -must have- for meg!

Ja, Logic 7 er verdt prisen kontra "vanlig hifi"! Men du skal være over gjennomsnittet opptatt av lyd og kvaliteten på denne! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig lurer på er om Hi-Fi professional på en ny 2009 modell BMW er Logic7. Ut i fra BMW sine homepages er det ikke det, men jeg blir usikker på om det sjongleres med navnene på de respektive anleggene her.

På BMW sine sider opererer de med:

- Standard anlegget (som bilen blir levert med uten tillegg i pris)

- Hi-Fi (kr. 6050, 10 høyt., 180 W.), (kode 676)

- Hi-Fi professional (kr. 11600, 10 høyt., 300 W.), (kode 677)

Dette er det anlegget jeg har bestilt og som er topp anlegget både i Norge og Tyskland

Logic7 leveres fra 3-serien og oppover.

Det jeg lurer på er om Hi-Fi pro. som leveres på 1-serien som topp anlegget egentlig er Logic7 men at de kaller det Hi-Fi pro.? Hvis det ikke er Logic7 har da Hi-Fi pro. som leveres til 1-serien de samme egenskapene Logic7 men har blitt "scaled down" på grunn av at 1-serie kupeen er betydelig mindre enn de andre seriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...