furia66 Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Det begynte å dure fra et av releene på min e36 318. Og sluttet kun om jeg dro ut releet. Til og med når ikke tenninga var vridd om. Så byttet jeg batteri til et normalt et på 98 amp. Det gamle var vesentlig mindre fant jeg ut av. Og releet sluttet å dure. Og den startet og gikk i 15 min med dårlig tomgang. Dvs at den sank på turtallet hele tiden ved plutselig å lande på høyt turtall . Etter dette har jeg ikke fått start på den igjen. Bensintilførselen er tørr. Ihvertfall slangen inn til manifoilen. :S Virket heller ikke som om den gnistet på den ene pluggen. Men det er ennå usikkert. Hva er feil her :S ? Har en mistanke om bensin pumpe eller releet til den. Men har ikke peiling på hvor noen av delene ligger .. Noen som kan forklare hvordan eller hvor releet til bensin pumpa ser ut? Og hvor selve pumpa befinner seg ? Vedlagte bilde er av releet det durte av . Blir uendelig takknemmelig for svar !
TheBirg Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Har du sjekket ladingen på bilen ? Lav lading tapper batteriet og med tomt batteri får du ikke så mye strøm til å gjøre noesomhelst med. Og var det batteriet du prøvde nyladet ?
TheBirg Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Bemsinpumpe er også noe å prøve, sjekk om www.gsbildeler.no har en brukt en.... Min E39 døde plutselig under vanlig kjøring... den tente såvidt på langvarig kining på tenningen. Bensinpumpen var død.
LodeRunner Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Bensinpumpe releet er hvertfall ett av de tre som sitter ytterst, så godt mulig det er den.
Nilsen Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Mener å huske at det ytterste orange er til pumpa, da min gamle 316 ikke ville gå sjekket jeg det. Men jeg kan selvfølgelig huske feil akkurat på fargen, men ett av de ytterste er det nok. Det du kan prøve er å ta ut baksetet, på høyre side er det et deksel, og under der finner du pumpa. Prøv å banke forsiktig oppå pumpa med en hammer e.l. mens du kinner, hvis pumpa er stuck pga. drit så kan det få den til å løsne.
furia66 Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Skrevet Mars 7, 2009 Ja batteriet var nyladet Helt nytt Bosch! Og ja den lader jo . Bare det gamle som var altfor lite og slitent. Men siden det har durt fra det svarte så må det jo være det releet som det er noe tull med ? Noen som vet hvor jeg får tak i nytt bensin pumpe relee da? Ringte bavaria , en bmw forhandler i kr sand. Men de skjønte ingenting av nummerene på det.. Sikkert en fersking jeg fikk snakke med -.-
christr Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 I Bentley service manual står det at: rele nr 1 (det blå) er fuelpump relay. rele nr 2 (det sorte) er system (main) relay. rele nr 3 (det orange) er oxygen sensor heater relay. vet ikke om det er likt på alle, men på min er det første til bensinpumpa, det andre tror jeg er hoved rele, og siste har jeg ikke:)
LodeRunner Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 Du kan holde noe inntil releet og høre etter klikket, få noen til å vri om tenninga, da skal du høre et klikk hvis det virker. Jeg har en tom kondensfjerner flaske som fungerer fint som stetoskop
furia66 Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 Fant en bra side . Og ifølge den så er det system relayet mitt som det er noe hokkus pokkus med. Hmm. Vet ikke helt hva det releet gjør for noe . Men tipper det er det som bestemmer det meste. Så sikkert derfor jeg verken får bensin eller gnist frem ? Er vel det som styrer hjernen ? Bare rett meg her om jeg tar noe feil , For er bare ren gjetting Noen som har noen anelse om hvor jeg får handlet et sånn relee ? http://www.bmwe36blog.com/image-viewer. ... -layout-03 Nr 2 hos meg var det som laget den rare lyden.
Dirty Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 bensin reelet er orange og står vanligvis helt ytterst så er de andre 2 til ECu( hjerne)
furia66 Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 Hvorfor står det forklart sånn på det bildet da :S ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå