Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e30 cab 89 mod. med m50b25, har nylig bytta girkasse, den henta jeg fra en m20b20. Girkassa er samme kassa, Getrag 260, men tydligvis med et litt annet boltmønster. Kassa står litt skrått i forhold til m50 girkassa.

Det jeg sliter med er at starteren bare "spinner" når jeg "kjinner". Vil det si at starteren fra m50 girkasse ikke passer på m20 girkasse eller har jeg gjort noe feil?

Skrevet

Sett i bolter med mindre diameter for og holde på plass starteren. Juster så starteren litt ned mot svinghjul. Da slutter den å slurre.

Skrevet
Sett i bolter med mindre diameter for og holde på plass starteren. Juster så starteren litt ned mot svinghjul. Da slutter den å slurre.

hjelper ikke med bolter med mindre diameter hvis de ikke har mutter på baksiden

Skrevet

Smart ass. Om man har bolter med mindre diameter, så får man hode med mindre diameter. Tror du turbo gutta gjør akkurat det som jeg sier for morro skyld, eller gutta som vil ha M20 kasse på M50'n? Dette er noe som fungerer og er måten man får starteren til og ta på. Du kan forhøre deg med f.eks Ullsokk, for og få dette bekreftet, Vegard.

Skrevet

poenget var har du et m8 hull i motoren med gjenger så kan du ikke sette i en m6 bolt uten at du har mulighet for å sette en mutter på baksiden., tror også du skjønte hva jeg mente her.

Skrevet

Nei, det hjelper ikke. Var snakk om starter her, mutter på andre siden i dette tilfelle. Forstår ikke hvorfor du kommenterte her engang. [-o<

Skrevet

jeg vet det;) kikket på en tegning jeg fant på nettet og der så det ut som om det ikke var snakk om bolt og mutter, derfor kommentaren;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...