Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt sving på slangen til oljereturn, så olja må renne oppover.

Men er det trykk der, så går det vel fint.

Har hullet i blokka, så det er litt høyt. Men har hørt flere si det ikke har noe å si.

Det er jo trykk inn, men er usikker på om det er det ut?

Skrevet

Har snakka med en som er kjent innenfor bilmiljøet, og han sier det ikke har noe å si da det er over nivå, men har hørt så mye forskjellig.

Skrevet

Har du innløp i blokka under utløp på turboen, så ser jeg for meg problemer.

Retur olja skal fløde fritt ut fra turboen nettopp fordi det IKKE skal bli trykk.

For tynn retur/oppoverbakke osv. vil gjøre at det dannes trykk på returen.

Skrevet

det der kan du bare glemme, oljereturen skal ha fritt fall.... of størst mulig slange, min 12mm... og olje inn skal være omtrent rett ned i turbo, altså på toppen..

Skrevet

Hva gjør folk med kinagrenrør da? Turboen havner litt langt ned med de.

Jeg får bare borre hull og feste den der ppf har den.

Hvor ligger oljenivået på bunnpanna hen?

Det går under nivå, om dim på slangen er stor nok.

Skrevet

til nøds går det med retur under oljenivå. men da snakker vi stor retur.. er usikker på hvor stor..

om du tar ut peilepinnen, og legger den ved siden av peilepinne røret, da kan du finne ut hvor nivået er ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...