OLEZZ Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 Har litt sving på slangen til oljereturn, så olja må renne oppover. Men er det trykk der, så går det vel fint. Har hullet i blokka, så det er litt høyt. Men har hørt flere si det ikke har noe å si. Det er jo trykk inn, men er usikker på om det er det ut?
GiljeN Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 ikke bra ikke bra..er ikke turbo fantomet, men er vell viktigt å ha stor nokk oljeretur å kortest muligt samt helling ned over ?
OLEZZ Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Skrevet Mars 7, 2009 Har snakka med en som er kjent innenfor bilmiljøet, og han sier det ikke har noe å si da det er over nivå, men har hørt så mye forskjellig.
Ballder Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 Har du innløp i blokka under utløp på turboen, så ser jeg for meg problemer. Retur olja skal fløde fritt ut fra turboen nettopp fordi det IKKE skal bli trykk. For tynn retur/oppoverbakke osv. vil gjøre at det dannes trykk på returen.
D.Toft Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 det der kan du bare glemme, oljereturen skal ha fritt fall.... of størst mulig slange, min 12mm... og olje inn skal være omtrent rett ned i turbo, altså på toppen..
joacim Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 den må renne fritt.. det er viktig.. har selv blåst olje tetningene på turbo pga dårlig fløde i olje retur..
OLEZZ Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Skrevet Mars 7, 2009 Hva gjør folk med kinagrenrør da? Turboen havner litt langt ned med de. Jeg får bare borre hull og feste den der ppf har den. Hvor ligger oljenivået på bunnpanna hen? Det går under nivå, om dim på slangen er stor nok.
D.Toft Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 til nøds går det med retur under oljenivå. men da snakker vi stor retur.. er usikker på hvor stor.. om du tar ut peilepinnen, og legger den ved siden av peilepinne røret, da kan du finne ut hvor nivået er
Kentan-racing.com Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 En god regel på minimum av oljeretur dimensjon er at du skal få tommelen inn i den!
D.Toft Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 rør som er 25mm utvendig går. kommer helt an på tykkelsen på veggene det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå