RoaldJ Skrevet Mars 7, 2009 Share Skrevet Mars 7, 2009 Har sett en del garasje "prosjekt" her på forumet.. Så tenkte jeg kunne dele min garasje Slik såg det ut da vi flytta inn i huset i 2006, enkel port med dør på sida: Fikk tak i tegninger på garasjen, og der var det faktisk tegnet inn ei bod som ikke var bygd. Så det måtte jeg jo gjør noe med Før: Etter, der ser dere hvor døra er flytta til også: Så var det full gang med å senke gulvet slik at jeg fikk litt mer takhøyde til løftebukken: Gravemaskin på ca 800kg kan belte inn ei standard dør Alt som ble gravd ut av garasjen ble dompa bak garasjen, over alle de store steinene slik at ungene i nabolaget ikke faller og knuser bein og tenner. Så var det å lage ei ramme som løftebukken skal fellast ned i: Røyr til hydraulikkslangen og strøm til løftebukken: Så var det å støype den fast midlertidigt, slik at den ikke flytta på seg når vi skulle støype gulvet: Så måtte jeg ha ei vannrist, siden bakken heller litt inn mot garasjen: Der var den på plass: Lekter til å dra ut sementen med: Så var det klar til å støype, svogeren min i full gang med å dra ut sementen: Done: Inni boda var det broderen og faren min som hjalp med å dra det ut: Etter ett par dager, fikk på plass ei aluminiumplate over hullet til løftebukken: Så støypa jeg nedi "hullet" hvor løftebukken skal ligge: JAL_535 hjalp til å male gulvet med industrimaling: Terrassevarmar som holder varmen mens vi malte : Inni boda: Løftebukken på plass: Så var det isolering og plastikk utpå: Isolering og plastikk Og så plating Har egentig holdt på litt og litt siden vi flytta inn i huset.. Så bildene er tatt etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Mars 7, 2009 Share Skrevet Mars 7, 2009 Det der så jo ekstremt bra ut. Hva slags bukk er det du har der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2009 hmm.. er en bukk som klargjørere pleier å bruke på bilverksteder o.l... ligner litt på en saksebukk. men er mer enn god nok til å bruke hjemme i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet Mars 7, 2009 Share Skrevet Mars 7, 2009 Snadder, blir veldig bra der inne nå! Men lurer litt på hvor du kjøpte den løftebukken. Kan vell ikke være så dyre de? Er jo helt genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2009 kjøpte den brukt (hele 7 ganger) på finn koster ca 18-20 lapper, men finner kansje noe brukt rundt om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mars 7, 2009 Share Skrevet Mars 7, 2009 den løftebukken var lur! Men har du ikke drenering nedi "luftebukkrommet"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2009 joda.. ser den såvidt på det ene bilde.. er vell strengt tatt ikke lov tror jeg, men det er da bare regn vann som drypper av bilen som skal renne nedi. skal ikke akoratt tappe oljer eller kjølevæsker nedi da.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 jeg gjorde det samme i min garasje ettersom den heller nedover fra bakkenivå pga lav takhøyde..... hvor høyt løfter den bukken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2009 den løfter hjula opp til arbeidshøyde... skulle strengt tatt hatt det litt høyere under taket for å få utnytta den helt... menmen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 Meget bra arbeid, å flott garasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 Artig å se at det er noen som får utnytta så liten plass også! At man ikke trenger et enormt verksted med stor takhøyde! Men isolering i himling da? Ser ut som at det er noe på første isoleringsbilde, før plast på vegg. Men på neste bilde, med plast på vegg er det ingen ting i himling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 Snodig med sånn løftebukk Hva har du tenkt i taket da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2009 skal isolere å gipse tak også.. det er nå i helga og litt i forje uke jeg har holdt på med isolering og plating, så har ikke kommet så langt enda. plastikken i taket hadde jeg fra før jeg begynte å isolerte veggene for å prøve å holde mesteparten av varmen fra terrassevarmeren nede i garasjen isteden for oppe på "loftet", for der ble det veeldig varmt men som dere vet, så koster alt penger. så jeg tar litt etter litt når pengene strekker til, men nå er det ikke mye igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 Okey! Greit å ta litt etterhvert da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2009 fikk isolert taket og begynt å lage boks over taket til garasjen inni boda idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå